Iranian Agriculture News Agency

بازدید مداوم اعضای شبکه مراقبت از مزارع گندم و کلزای خراسان شمالی

جلسه هماهنگی کارشناسان شبکه¬های مراقبت استان خراسان شمالی با حضور رییس سازمان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مسئولین ادارات حفظ نباتات، زراعت وتولیدات گیاهی شهرستانها در محل سالن کشاورز سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

بازدید مداوم اعضای شبکه مراقبت از مزارع گندم و کلزای خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این جلسه گفت: با عنایت به ابلاغیه سرپرست محترم وزارت جهاد کشاورزی جهت تشکیل شبکه­های مراقبت از محصولات کشاورزی بالاخص دانه های روغنی لازم است کمیته تخصصی فعال گردد و در بحث تغذیه، کنترل سن غلات و علفهای هرز و سایر مخاطراتی که ممکن است تولید را تهدید نماید برنامه ریزی و اقدام عاجل به‌عمل آورند.

تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی نیزگفت: انسجام شبکه‌­های مراقبت و حضور به موقع در عرصه‌­های زراعی- باغی و رصد آفات، پیگیری حمل به موقع سهمیه کود و همچنین پیگیری افزایش تخصیص اعتبار حفظ نباتات باید مدنظر قرار گیرد.

محمد رضایی مدیر حفظ نباتات نیز در این جلسه به بازدید مداوم اعضای شبکه مراقبت از مزارع گندم و کلزا در استان اشاره نمود و مباحثی در خصوص کنترل عوامل خسارت زای غلات و کلزا و تامین سموم مورد نیاز آنها و نحوه بکارگیری مجریان پروژه های پیش آگاهی و نظارت گیاهپزشکی در سطح استان ارائه کرد.

تامین به‌موقع علفکش‌­های گندم و کلزا توسط فروشندگان، بازدید مداوم اعضای شبکه مراقبت از مزارع گندم و کلزا، تعیین فلور علفهای هرز مزارع، پایش سن گندم در مزارع، حمل بموقع سهمیه کود و توزیع بین کشاورزان و در نهایت تقسیم بندی مناطق بین اعضای شبکه مراقبت برای رصد مزارع از دیگر نکات مهم مورد بحث دراین جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید