Iranian Agriculture News Agency

۳۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در شیروان پلاک‌گذاری می‌شود

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: روند اداری پلاک‌گذاری ۱۳۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در این شهرستان خراسان شمالی تکمیل شده، که نصب پلاک‌ها بزودی آغاز می‌شود.

۳۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در شیروان پلاک‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدمجید بهشتی گفت: تاکنون ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات در این شهرستان پلاک گذاری شده و ۶۰۰ دستگاه آماده بازدید کارشناسان استانی است که روند آن 2 ماه به طول می انجامد.

وی افزود: پیش از این پلاک‌گذاری تراکتورها فقط با عمر ۱۳ سال در دستور کار بود که هم اینک تا عمر ۲۵ سال ارتقا یافته است.

بهشتی بابیان اینکه همکاری بهره‌برداران با سازمان جهادکشاورزی و پلیس موجب سرعت در شماره‌گذاری ادوات کشاورزی می شود، افزود: باید با تسهیل فرایند پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی، در مسیر تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف این طرح تلاش شود تا مشکلی برای تامین سوخت این ماشین‌آلات ایجاد نشود.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پلاک دار کردن تراکتورها و کمباین های کشاورزی سبب آسان سازی اموری همچون بیمه دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی، صدور کارت سوخت و امور حقوقی از جمله خرید و فروش می شود.

بهشتی با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات بانکی از دیگر مزایای پلاک گذاری ماشین های کشاورزی است از کشاورزان خواست در کوتاه زمان برای انجام مراحل اجرایی طرح پلاک گذاری ماشین های کشاورزی به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها مراجعه کنند در غیر این صورت در آینده سوخت به آنها تعلق نخواهد گرفت.

در شهرستان شیروان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، ۲ هزار و ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار انواع ادوات وجود دارد.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید