Iranian Agriculture News Agency

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر؛

پروژه آبیاری تحت فشار در شهرستان شیروان افتتاح شد

پروژه آبیاری تحت فشار (بارانی کلاسیک) در سطح ۷۵ هکتار ( به نمایندگی از 17 پروژه آبیاری نوین به مساحت 705 هکتار استان) در شهرستان شیروان استان خراسان شمالی به بهره برداری شد.

 پروژه آبیاری تحت فشار در شهرستان شیروان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، در پنجمین روز از دهه مبارک فجر؛ طی مراسمی با حضور علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، عبداله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، مرآتی فرماندار شیروان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه آبیاری تحت فشار (بارانی کلاسیک) در سطح ۷۵ هکتار ( به نمایندگی از 17 پروژه آبیاری نوین به مساحت 705 هکتار استان) در شهرستان شیروان بهره‌برداری شد. 

یوسفی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در مراسم بهره برداری از این طرح، میزان اعتبار طرح آبیاری تحت فشار (بارانی کلاسیک)  آقای زعفرانلو را بالغ بر ۴۴۱۱ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: از این میزان 3750 میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و 661 میلیون ریال توسط آقای زعفررانلو تامین شده است.

وی گفت: کل اعتبار بلاعوض دولتی هزینه شده بر 17 طرح آبیاری در استان  77.018میلیون ریال در سطح 705 هکتار بوده است.

 یوسفی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه ها علاوه بر کاهش هزینه های بهره برداری و کارگری سالانه 211 هزار متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب صورت گیرد؛ تاکنون 33000 هکتار از اراضی استان به سیستم نوین آبیاری مجهز گردیده و سالانه حدود 10 میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب صرفه جویی می شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت و محدودیت منابع آبی استان تجهیز حدود 100.000 هکتار از اراضی به سیستم های نوین آبیاری هدف سازمان جهاد کشاورزی است که انشاالله با مشارکت بهره برداران و کشاورزان استان و مساعدت دولت در یک برنامه 10 ساله به این هدف خواهیم رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در شهرستان شیروان تاکنون حدود 6500 هکتار از اراضی شهرستان به سیستم های نوین آبیاری مجهز و برنامه پیش رو حدود 3000 هکتار سیستم های نوین آبیاری در سال 98 و 99 می باشد.

در شهرستان شیروان تاکنون بیش 6500 هکتار از اراضی شهرستان به سیستم های نوین آبیاری مجهز و برنامه پیش رو حدود 3000 هکتار سیستم های نوین آبیاری در سال 98 و 99 است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اراضی کشاورزی شهرستان شیروان بالغ بر 52780 هکتار می باشد که 21129 هکتار (40 درصد) اراضی آبی است و از مجموع اراضی آبی (باغی و زراعی) در سطح 6500 هکتار (31 درصد) سیستم های آبیاری نوین اجرا شده است.

یوسفی اعتبار مصوب سال جاری تاکنون را  449 میلیارد ریال جهت اجرای 3500 هکتار در سطح استان ذکر کرد و افزود: تاکنون 45 میلیارد ریال تخصیص داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید