Iranian Agriculture News Agency

نوسانات قیمت؛ علت اصلی فعالیت سنتی دامداران عشایر خراسان شمالی

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: نوسانات قیمت سبب شده تا دامداران عشایری این استان همچنان به صورت سنتی فعالیت کنند و تمایلی برای استفاده از شیوه های نوین دامداری نداشته باشند.

نوسانات قیمت؛ علت اصلی فعالیت سنتی دامداران عشایر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: نوسانات قیمت سبب شده تا دامداران عشایری این استان همچنان به صورت سنتی فعالیت کنند و تمایلی برای استفاده از شیوه های نوین دامداری نداشته باشند.

محمد رضا قلی پور گفت: متاسفانه در حوزه دام زنده و گوشت قرمز نوسانات قیمت خیلی زیادی وجود دارد و همین امر موجب شده تا دامدار نتواند حوزه کاری خود را به خوبی مدیریت کند.

وی افزود: به علت نوسانات قیمت در حوزه تولیدات عشایری، دامدار یا مجبور می شود محصول خود را خیلی زود وارد بازار کند و یا اینکه از عرضه محصول در زمان مناسب خودداری کند.

قلی پور ادامه داد: علاوه بر وجود نوسانات قیمت در حوزه گوشت قرمز و دام زنده، قیمت نهاده ها نیز بالا است و این امر برای دامداران مشکل ساز شده است.

وی تاکید کرد: یکی از خواسته های اساسی دامداران عشایری وجود نرخ تضمینی برای محصولات آن ها است تا بتوانند از این طریق فعالیت های خود را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: وجود قیمت های ثابت گرایش دامداران به انجام فعالیت های نوین در این صنعت همچون روش های تغذیه نوین و ... افزایش دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید