Iranian Agriculture News Agency

خسارت آتش به منابع طبیعی خراسان شمالی نصف شد

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: میزان خسارات آتش‌سوزی‌های امسال به حوزه منابع طبیعی استان نسبت به سال قبل ۴۹ درصد کاهش یافت.

خسارت آتش به منابع طبیعی خراسان شمالی نصف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سرهنگ موسی الرضا حیاتی اظهار کرد: از ابتدای امسال ۷۶ حادثه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی روی داد که به ۴۰ هکتار از گستره های طبیعی آسیب رسانده و بر اثر آن ۳۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال خسارت به بار آمد.

وی افزود: این در حالی است که پارسال تنها با ۱۳ حادثه آتش سوزی ۷۴ هکتار از عرصه های منطقبه سوخت و ۶۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال خسارت به این بخش وارد شد.

سرهنگ حیاتی این میزان کاهش آتش سوزی های منابع طبیعی را در ۳۰ سال اخیر بی سابقه خواند و افزود: آموزش روستاییان در زمینه اقدامات پیشگیرانه،  تشکیل تیم های آتش نشانی محلی و تجهیز آنها و همچنین اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای خاموشی آتش عرصه های طبیعی از جمله دلایل کاهش گستره آتش سوزی ها و خسارات آن در استان بود.

وی گفت: کاهش گستره آتش‌سوزی‌ها در عرصه های طبیعی امسال درحالی اتفاق افتاد که پوشش گیاهی در بهار و تابستان امسال، به دلیل بارش‌های خوب بسیار مطلوب بود.

سرهنگ حیاتی با تاکید بر اینکه آتش سوزی های منابع طبیعی باید به صفر برسد، افزود: یکی از مشکلات ما برای تحقق این هدف، کمبود نیروی انسانی مورد نیاز است.

وی همچنین از افزایش آمار صدور مجوز برای حمل چوب در استان خبر داد و اظهار کرد: یگان حفاظت از منابع طبیعی خراسان شمالی از ابتدای امسال مجوز حمل ۶ هزار و ۲۷۲ تن چوب باغی را به خارج استان صادر کرده است.

سرهنگ حیاتی با بیان اینکه این رقم در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۱۸۶ تن چوب باغی بوده است، افزود: گردو بیشترین نوع چوب باغی است که در این ۲ سال برای صدور آن از استان مجوز صادر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید