Iranian Agriculture News Agency

کشت پیاز در ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار کشتزار مانه‌وسملقان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت: کاشت پاییزه پیاز خوراکی و بذری در سطح ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان مانه‌وسملقان آغاز شد.

کشت پیاز در ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار کشتزار مانه‌وسملقان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهندس هادی قهرمانیان افزود: با توجه به شرایط خاص اقلیمی این شهرستان، آغاز کاشت پیاز خوراکی از دیماه آغاز و تا اواخر اسفندماه ادامه دارد که برای تولید بذر پیاز نیز در همین مقطع غده پیاز کاشت می شود.

وی با اشاره به نقش ممتاز این شهرستان در تولید پیاز خوراکی و بذری خراسان شمالی، افزود: با توجه به میانگین عملکردی ۵۸ تن در هکتار، پیش‌بینی می‌شود ۱۱۶ هزار تن پیاز از ارقام زرد و سفید در این شهرستان تولید شود که بخشی از آن در دیگر شهرستان های استان عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان در خصوص تولید بذر پیاز نیز گفت: کشت پیاز بذری نیز در سطح ۱۴۵ هکتار از کشتزارهای شهرستان صورت می گیرد که با توجه به هملکرد ۸۵۰ کیلوگرمی در هکتار، انتظار می رود حدود ۱۲۳ تن بذر ارقام زرگان و سفید تولید شود.

وی بیان کرد: سود مناسب کشاورزان از ناحیه تولید بذر پیاز موجب شده شمار زیادی از آنان به کشت غده پیاز برای تولید بذر روی بیاورند.

مهندس قهرمانیان گفت: کسب تجربه بالا، وجود آب مطمئن و با کیفیت و استفاده از کودهای حیوانی و آلی در این شهرستان موجب شده میانگین تولید بذر پیاز در مانه و سملقان در رده بالای کشوری قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید