Iranian Agriculture News Agency

تعاون روستایی خراسان شمالی ۱۰۰ هزار عضو دارد

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: شبکه شرکت‌های تعاونی روستایی این استان ۱۰۰ هزار عضو دارد که در بخش‌های کشاورزی، باغی و دامی فعالیت می‌کنند.

تعاون روستایی خراسان شمالی ۱۰۰ هزار عضو دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: شبکه شرکت‌های تعاونی روستایی این استان ۱۰۰ هزار عضو دارد که در بخش‌های کشاورزی، باغی و دامی فعالیت می‌کنند.

جلیل رمضانی اظهار کرد: این شرکت ها و تشکل ها در امور تولیدی و خدماتی مانند توزیع کود، سم، بذر، سوخت، انواع نهاده های دامی، کشاورزی، میوه نوروزی، خرید تضمینی، حمایتی و توافقی انواع محصولات کشاورزی از قبیل گندم، کلزا، آفتابگردان، جو و پنبه فعالیت دارند.

وی از توزیع ۱۲ هزار و ۲۸۵ تن انواع کود شیمیایی شامل اوره، فسفاته، ریزمغذی، آلی و زیستی، ۲ هزار و ۱۲ تن انواع بذر گواهی و اصلاح شده گندم، جو، ذرت و کلزا و همچنین ۴۴ هزار و ۲۹ تن انواع نهاده های دامی خبر داد و گفت: نهاده های دامی نیز شامل سبوس، یونجه و جو، ذرت علوفه ای، سویا، کاه و کلش و کنستانتره دامی است.

رمضانی اظهار کرد: ۱۱۹ هزار لیتر انوع سموم شیمیایی نیز امسال در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی یکی از مهمترین فعالیت های شبکه تعاون روستایی در سال جاری را خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا عنوان کرد و گفت: تعاون روستایی تاکنون ۱۸ هزار و ۹۶۴ تن گندم را در ۱۵ مرکز و سه هزار و ۶۵ تن کلزا را توسط ۶ مرکز، به صورت تضمینی مباشرتی از کشاورزان خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه ۵۱ هزار و ۷۵۵ تن انواع تولیدات کشاورزی و نهاده های کشاورزی نیز به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است، اظهار داشت: این خریدها شامل ذرت و جو، آفتابگردان، پنبه سیب درختی و سبوس بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید