Iranian Agriculture News Agency

۲۲۰ کیلومتر راه عشایری شیروان تسطیح شد

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: امسال ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان تیغ‌زنی و تسطیح شد.

۲۲۰ کیلومتر راه عشایری شیروان تسطیح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: امسال ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان تیغ‌زنی و تسطیح شد.

علی ابراهیمی افزود: راه های مربوطه شامل کلیه مناطق عشایری در بخش قوشخانه، راه باداملی، ینگه قلعه، شاه جهان، باغان و محور قلعه حسن به دره بردر بوده است.

وی گفت: به علت بارندگی های فروردین امسال و تخریب زیاد و خسارت به راه ها و ایل راه ها، بخشی از خسارت ها از طریق تخصیص اعتبارات ماده ۱۰ ایل راه ها که شامل مرمت، بازسازی و احداث ابنیه در مسیرهای اصلی و راه های مهم ارتباطی عشایر است، جبران شد.

ابراهیمی اعتبارات سال جاری برای راه های عشایری شیروان را، یک میلیارد ریال از محل اعتبارات متوازن استانی عنوان کرد و افزود: بارندگی های امسال بیش از ۳۰ میلیارد ریال به راه های عشایری شیروان خسارت وارد کرد که تاکنون ۱۶ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ستاد بحران تامین شده است.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با اعتبارات  بحران قرار است مشکلات هشت مسیر اصلی عشایر شیروان رفع شود که کار اجرایی آن با مساعدت هوا آغاز خواهد شد و با اتمام آن ۶۰ درصد خانوارهای عشایری این شهرستان از مزایای آن برخوردار می شوند.

به گفته وی راه های ارتباطی عشایری شیروان ۴۸۰ کیلومتر در ۱۶ مسیر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید