Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱۳ هزار تن محصول گلخانه‌ای در خراسان شمالی

سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی از خراسان شمالی تولید می‌شود که از مجموع این میزان ۱۳ هزار تن تولیدات گلخانه‌ای است.

تولید ۱۳ هزار تن محصول گلخانه‌ای در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی از خراسان شمالی تولید می‌شود که از مجموع این میزان ۱۳ هزار تن تولیدات گلخانه‌ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سطح زیر کشت گلخانه‌های این استان را ۵۷ هکتار عنوان کرد.

جواد تشکری افزود: افزون بر ۵۰۰ نفر در ۲۵۰ واحد گلخانه استان فعالیت می‌کنند که بیشتر مربوط به طرح‌های سبزی و صیفی، پرورش گل،  گیاهان زینتی و توت فرنگی،  گوجه فرنگی و خیار است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی استانی پیشرو در کشت محصولات گلخانه‌ای است، اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های اخیر یکی از راه‌های مبارزه با خشکسالی و مهمترین راهکار افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، روی آوردن به کشت‌ گلخانه‌ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان در زمره استان‌هایی است که با توجه به محدودیت خاک، کوهستانی و سخت گذر بودن و همچنین شیب زیاد و سنگلاخی بودن برخی مناطق، شرایط چندان مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی مختلف را ندارد.

دکتر تشکری یکی از مهمترین مشکلات و حلقه‌های مفقوده گلخانه‌داری در خراسان شمالی را گرانی نهاده‌های کشاورزی از جمله بذر عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید