Iranian Agriculture News Agency

خراسان شمالی استانی پیشرو در کشت محصولات گلخانه‌ای

با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های اخیر یکی از راه‌های مبارزه با خشکسالی و مهمترین راهکار‌های افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای است.

خراسان شمالی استانی پیشرو در کشت محصولات گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های اخیر یکی از راه‌های مبارزه با خشکسالی و مهمترین راهکار‌های افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای است.

خراسان شمالی در زمره استان‌هایی است که با توجه به محدودیت خاک، کوهستانی و صعب‌العبور بودن و همچنین شیب زیاد و سنگلاخی بودن برخی مناطق شرایط مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی مختلف را ندارد.

جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰  نفر در ۲۵۰ واحد گلخانه در استان فعالیت می‌کنند گفت: در گلخانه‌های استان طرح‌هایی در زمینه سبزی و صیفی، پرورش گل، گیاهان زینتی و توت فرنگی و گوجه فرنگی وجود دارد.

وی سطح زیر کشت این گلخانه‌ها را در استان ۵۷ هکتار دانست و افزود: در این گلخانه‌ها سالیانه ۱۳ هزار و ۱۸۰ تن انواع خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، گیاهان دارویی و زراعی تولید می‌شود.

به گفته وی یکی از مهمترین مشکلات و حلقه‌های مفقوده گلخانه‌داری در خراسان شمالی گرانی نهاده‌ها و بذر هاست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید