Iranian Agriculture News Agency

56هزار مترمربع از اراضی کشاورزی خراسان شمالی آزادسازی شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از آزادسازی 55870 متر مربع از اراضی کشاورزی این استان در نه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

56هزار مترمربع از اراضی کشاورزی خراسان شمالی آزادسازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  از آزادسازی 55870  متر مربع  از اراضی کشاورزی این استان در نه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

محمدباقر منتظری اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، 73 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان تخریب که منجر به آزادسازی55870   مترمربع از اراضی کشاورزی در این استان شد.

وی افزود: بیشتر این ساخت‌وسازها به ترتیب مربوط به شهرستانهای بجنورد ،فاروج و مانه و سملقان بوده است.

مهندس منتظری افزود: این اراضی بدون مجوز و غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بود و یا افرادی بدون هیچگونه استعلامی این املاک را از افراد متخلف خریداری و اقدام به ساخت کرده‌اند که اکنون متضرر شدند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان جهت اجرای احکام قضایی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز ، یادآور شد: حفظ و حراست از باغها و اراضی کشاورزی مستلزم همکاری همه جانبه دستگاه های ذیربط می باشد و جهاد کشاورزی درصدد فرهنگسازی و اطلاع رسانی است تا از ساخت و سازها پیشگیری و جلوگیری شود زیرا تخریب ساخت و سازها و آزادسازی اراضی مستلزم صرف هزینه برای دستگاه های مرتبط و همچنین موجب وارد آمدن خسارت به مالکین اراضی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید