Iranian Agriculture News Agency

برخورداری 2500 خانوار روستایی خراسان شمالی از بیمه اجتماعی

۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی خراسان شمالی در ۹ ماه امسال از بیمه اجتماعی برخوردار شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

برخورداری 2500 خانوار روستایی خراسان شمالی از بیمه اجتماعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، دو هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی خراسان شمالی در ۹ ماه امسال از بیمه اجتماعی برخوردار شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در استان زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی و مابقی مربوط به مشاغل مرتبط با آن از جمله قالیبافی، صنایع دستی، زنبورداری، رانندگی و همچنین ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند.

محمدرضا غلامزاده اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این استان فعالیت می کنند که از مجموع این تعداد تاکنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه اجتماعی شده اند، ۳۲ هزار نفر به دلیل داشتن سن بالای ۵۰ شرایط عضویت در بیمه را ندارند، اما ۳۱ هزار نفر با وجود داشتن شرایط تاکنون خود را بیمه نکرده اند.

وی با بیان اینکه تمامی کشاورزان ساکن در روستاها که شرایط سنی داشته باشند،  باید زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گیرند، افزود: هم‌اکنون سازمان جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها برای فرهنگ سازی بیمه تلاش می‌کنند و درصدد هستیم در سه ماه آینده تعداد زیادی از جمعیت مشمول را زیر پوشش قرار دهیم.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی،  هدف این صندوق در سال جاری را تمرکز بر بیمه تمامی خانوارها دانست و اظهار داشت: تلاش داریم دست کم سرپرستان خانوارها زیر پوشش بیمه قرار گیرند تا در زمان بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت، خانواده وی دچار مشکل اقتصادی نشوند.

غلام‌زاده گفت: افراد مشمول باید ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کنند اما اگر پس از پرداخت ۱۵ سال حق بیمه نیز سن آنان به ۶۵ رسیده باشد، بازنشسته خواهند شد.

وی افزود: در بیمه روستایی و عشایری هشت سطح درآمدی وجود دارد که بالاترین سطح درآمدی حق بیمه افراد ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در سال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید