Iranian Agriculture News Agency

8 درصد صادرات خراسان شمالی تولیدات کشاورزی است

صدور تولیدات بخش کشاورزی و صنایع غذایی خراسان شمالی در سال جاری به ارزش ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و وزن ۶ هزار و ۲۰۰ تن بوده است که هشت درصد از کل صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.

8 درصد صادرات خراسان شمالی تولیدات کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، صدور تولیدات بخش کشاورزی و صنایع غذایی خراسان شمالی در سال جاری به ارزش ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و وزن ۶ هزار و ۲۰۰ تن بوده است که هشت درصد از کل صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد روز یکشنبه با بیان این مطلب گفت: صادرات بخش کشاورزی این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۶.۴ درصد و از نظر وزن ۳.۲ درصد کاهش داشته است.

مهدی نجات نیا افزود: از مجموع این میزان، هزار و ۵۳ تن محصولات کشاورزی به ارزش ۷۵ هزار دلار بوده و چهار هزار و ۶۰۰ تن نیز مواد غذایی بوده که پنج میلیون و ۴۰۰ هزار دلار ارزشگذاری شده است.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد اظهار داشت: محصولات کشاورزی صادر شده در سال جاری شامل سیب زمینی و سیب درختی و مواد غذایی نیز شامل ماکارونی، نوشابه انرژی زا، شکلات سفید و رب گوجه فرنگی بوده است.

نجات نیا بر ضرورت حرکت به سمت کشت محصولات کشاورزی فراسرزمینی تاکید کرد و افزود: هم اکنون کشور عراق از این نوع کشت استقبال می کند و زمین و ماشین آلات لازم و رایگان در اختیار بهره برداران ایرانی قرار می دهد.

وی در خصوص محصولات عشایری نیز گفت: در این خصوص نیز کارگروه هایی تشکیل شده است و محصولات تولیدی خانوارهای عشایری از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید