Iranian Agriculture News Agency

تولید 3223 تن تخم مرغ در 9 ماهه نخست سال جاری در خراسان شمالی

مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید 3223 تن تخم مرغ در 9ماهه نخست سال جاری در واحد های مرغداری تخمگذار صنعتی و واحدهای بومی این استان خبر داد.

تولید 3223 تن تخم مرغ در 9 ماهه نخست سال جاری در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید 3223 تن تخم مرغ در 9ماهه نخست سال جاری در واحد های مرغداری تخمگذار صنعتی و واحدهای بومی این استان خبر داد.

مهدی شکاری با اشاره به اینکه میزان تولید تخم مرغ واحد های صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته، علت آن را راه اندازی دو واحد مرغ تخمگذار  به ظرفیت اسمی 120هزار قطعه و ظرفیت فعال 72هزار قطعه در استان عنوان کرد.

وی نیاز سالانه استان به تخم مرغ را 9972 تن اعلام کرد.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در خصوص رتبه ایران در تولید تخم‌مرغ در دنیا اذعان داشت: ما از نظر حجم تولید پنجمین کشور در آسیا و دهمین کشور در دنیا هستیم.

وی سرانه مصرف تخم مرغ در سطح کشور را به ازای هر نفر 200 عدد در سال اعلام نمود که متوسط سرانه مصرف تخم مرغ در جهان 180عدد می باشد و این سرانه مصرف در کشورهای اروپایی و امریکا بالای 250عدد می باشد که امید است با ترویج مصرف تخم مرغ به شعار جهانی در سالجاری "کودکی بانشاط ،بزرگسالی سالم هر روز با یک تخم مرغ "برسیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید