Iranian Agriculture News Agency

تحویل 58هزار تن چغندر به کارخانه‌های قند در خراسان شمالی

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان این استان از آغاز برداشت چغندر تاکنون 58 هزار و 682 تن از این محصول را به کارخانه های قند خراسان شمالی و سایر استان ها تحویل داده اند.

تحویل 58هزار تن چغندر به کارخانه‌های قند در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمدنقی کاظمیان سطح زیرکشت چغندر دارای قرارداد با کارخانجات را 1700 هکتار ذکر کرد.

وی گفت: سطح کشت این محصول در استان، به علت کمبود کاهش منابع آبی و عدم رقابت این محصول با سایر محصولات رقیب (سبزی و صیفی)نسبت به سال زراعی گذشته کاهش یافته است.

کاظمیان عملکرد چغندرقند در این استان را ۴۵ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: سال زراعی گذشته 2168 هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت چغندرقند رفته بود که 94346 تن محصول از این سطح برداشت شد.

وی میزان عیار چغندر استان را 17،2 ذکر کرد و گفت چغندر برداشت شده در استان به کارخانه قند شیروان، کارخانه قند شیرین در خراسان رضوی، کارخانه قند جوین و کارخانه قند شاهرود تحویل می شود.

دیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند استان را مربوط به شهرستان شیروان ذکر کرد.

وی گفت: براساس آمارهای موجود، این استان یک درصد شکر موردنیازکشور را تامین می‌کند که میانگین تولید آن سالانه 100 هزار تن است.

کاظمیان اظهار کرد: شکر مصرفی این استان حدود ۲۳ هزار و ۴۲۸ تن در سال برآورد شده که این استان 67 درصد شکر موردنیاز خود را از مزارع تحت پوشش خود تامین کرده و 33 درصد کاهش تولید شکر را از سایر منابع تامین می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید