Iranian Agriculture News Agency

برداشت 1560 تن انار از باغات خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از برداشت 1560 تن انار در این استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان از سطح 378 هکتار باغ انار برداشت شده است.

برداشت   1560  تن انار از باغات خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهندس محمد علی شریکیان گفت: شهرستان جاجرم با تولید 170 تن و با مساحت 86 هکتار واسفراین با سطح 97 هکتار و تولید 170 تن بیشرین سطوح باغات و تولید انار استان را به خود اختصاص داده اند .

وی میانگین عملکرد انار در استان را 4.5 تن در هکتار عنوان کرد و گفت: امسال سرمای دیررس بهاره و هم چنین خسارات پیاپی خشکسالی در سنوات گذشته سبب کاهش تولید شده است

وی خاطرنشان کرد: 378 هکتار از باغ های استان به تولید انار اختصاص دارد که از این سطح 113 هکتار غیر بارور و 265 هکتار بارور می باشد.

مهندس محمد علی شریکیان با اشاره به اینکه تمامی باغات انار در سطح استان با استفاده از قلمه ریشه دار احداث شده اند، گفت: ارقام انار شامل پوست سفید شیرین، شیرین بیارجمند، ترش و ملس محلی می باشد و در سنوات گذشته از محل اعتبارات یارانه نهال ارقام شیشه گپ فردوس، خزر بجستان، ملس یوسف خانی، ملس ساوه و رباب نیریز در بین باغداران توزیع و کشت گردیده است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید