Iranian Agriculture News Agency

بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ازپروژه 1000 هکتاری آبیاری نوین روستای دشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به همراه مدیران ستادی و شهرستانی از پروژه 1000 هکتاری آبیاری نوین روستای دشت بازدید نمود.

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، دکتر عبدالله یوسفی گفت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه ها در سطح استان و کشور است که در سال 98 با حضور وزیر محترم جهاد کشاورزی افتتاح شد.

وی افزود: 352 خانوار از مزایای اجرای این طرح بهره مند شدند و در شرایط سنتی که مدار آبیاری حدود 31 روز بود با اجرای این طرح مدار آبیاری به حدود 12 روز کاهش یافته است.

یوسفی خاطرنشان کرد: 173 میلیاردریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده که 85 درصد از محل صندوق توسعه ملی بصورت بلاعوض کمک شده و 15 درصد نیز بصورت خودیاری و مشارکت کشاورزان روستای دشت بوده است.

دکتر یوسفی گفت: برای بهره وری بیشتر از این پروژه، استخرذخیره آب 8 هزار متر مکعبی ، ایستگاه پمپاژ و... در محوطه ای به مساحت یک هکتار و بالغ بر 190 کیلومتر خط انتقال آب و شبکه توزیع آب احداث شده است و سیستم بصورت تیپ و قطره ای است و در هر هکتار حدود 16 هزار متر نوار تیپ پهن شده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با افزایش راندمان آبیاری ، تولید و بهره روی به میزان 90-80 درصد افزایش می یابد که در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیش از35 هزار هکتار در سطح استان سیستم آبیاری نوین اجرا شده و در شهرستان گرمه بیش از90 درصد اراضی آبی تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد سایر کشاورزان استان نیز سیستم آبیاری نوین را در اراضی و باغات خود اجرا کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید