Iranian Agriculture News Agency

کشت 4046 هکتار کلزای آبی و 15 هکتار کلزای دیم در سطح استان خراسان شمالی

دوره آموزشی ترویجی کلزا با معرفی ارقام شرکت لیماگرین با حضور مدیر امور زراعت و مدیر امور هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، روسای ادارات ترویج و زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها،کارشناسان کلزا و کلزا کاران برتر استان در محل سالن جلسات کشاورز سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهندس محمدنقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در دوره آموزشی در خصوص زراعت کلزا در استان مطالبی ارائه نمود و گفت: در سال زراعی جاری حدود 4046 هکتار کلزای آبی و 15 هکتار کلزای دیم در سطح استان کشت شده است.

دکتر وحدتی نماینده شرکت آرمان سبز آدینه و شرکت لیماگرین فرانسه در ایران نیز با اشاره به تاریخچه تاسیس شرکت لیماگرین فرانسه گفت: این شرکت بهترین و پرمحصول ترین بذرهای محصولات زراعی دنیا را تولید می کند.

وی سپس به معرفی ارقام کلزای شرکت لیماگرین که شامل :ارشیتکت ، آنجلیکو و آنیتسون می باشد پرداخت و زودرس بودن، مقاوم به بیماریهای رایج محصول کلزا و مقاوم به ورس، سرعت رشد اولیه بالا و عملکرد حداقلی بالای 4 تن را از مزایای این ارقام عنوان کرد.

شایان ذکر است هدف از این دوره آموزشی ترویجی استفاده از ارقام فوق الذکر در جهت  افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول کلزا در  استان بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید