Iranian Agriculture News Agency

همزمان با سراسر کشور؛

ثبت آمار زنبورستان های خراسان شمالی آغاز شد

مدیر امورطیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از شروع ثبت آمار زنبوستان های این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

ثبت آمار زنبورستان های خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهندس مهدی شکاری گفت: به منظور دستیابی به آمار دقیق کلنی های زنبور عسل استان وسایر اطلاعات مورد نیاز ،آمار گیری زنبورستان ها از تاریخ 6 لغایت 19  مهرماه سال جاری  همزمان در سراسر کشور انجام خواهد شد به اینصورت که کارشناسان سامانه پهنه‌بندی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها پس از مراجعه حضوری به زنبورستان‌ها و آماربرداری اقدام به ثبت در سامانه می نمایند.

وی افزود: اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنبورداری استان و شهرستانها با کارشناسان پهنه بندی جهاد کشاورزی شهرستان ها و کارشناسان مسئول زنبورعسل باید دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا با استفاده حداکثری از امکانات جهاد کشاورزی استان و شهرستان از جمله خودرو، اینترنت و لوازم التحریر این کار به نحو شایسته در استان عملیاتی شود.

مهندس شکاری در این زمنیه تاکید کرد: فعالیت کارشناسان پهنه در مدت زمان ۶ تا ۱۹ مهر ماه سال جاری صرفا بر روی سرشماری زنبورستان‌ها باشد تا کار با دقت بالا در سطح استان انجام شود.

 مدیر امورطیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در ادامه به زنبورداران توصیه نمود:  ضمن نصب کد شناسنه زنبور داری  بر روی کندوها ی خود با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی یا شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان محل سکونت خود نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری آمارگیری اقدام  نمایند.

وی افزود: هرگونه نقل و انتقال کلنی ها در مدت  زمان آمارگیری (6 لغایت 19 مهر سال جاری)  ممنوع می باشد وآمارگیری از زنبورستان ها فقط در مدت زمان اعلام شده مجاز خواهد بود.

مهندس شکاری در پایان تصریح نمود: به زنبوردارانی که آمار زنبورستان آنها در مدت مقرر ثبت و ارسال نشود در آینده  خدماتی تعلق نخواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید