Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی پیش بینی کرد:

برداشت 175 هزار تن انگور از باغات استان

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تولید 175000تن انگور در تاکستان های خراسان شمالی را پیش بینی نمود.

برداشت 175 هزار تن انگور از باغات استان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهندس محمدعلی شریکیان گفت: انگور بیشترین سطح کشت و میزان تولید در بین محصولات باغی استان را به خود اختصاص داده است. سطح تاکستان های استان 18500 هکتار است که 16250 هکتار آن بارده است. ارقام کشمشی و کلاهداری بیش از 90 درصد سطح کشت و تولید استان را شامل می شود.

وی افزود: ستاد ویژه بدرانلو جهت کنترل بیماری سفیدک دروغی برگزار و با اقدامات لازم بیماری سفیدک دروغی کنترل شده است .

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سرمای بهاره تولید تاکستان ها را متاثر ساخته است و برآورد تولید انگورسال جاری از سطح تاکستان ها175000 تن پیش بینی می گردد.در حال حاضر قیمت خرید انگور تازه خوری بسته به رقم کیلویی 3000 تا 5000تومان است

مهندس شریکیان با اشاره فرارسیدن زمان برداشت انگور کشمشی گفت: تاکداران تمایل به تولید کشمش دارند و قیمت خرید کشمش در بازار کیلویی10000تومان است و ظرفیت تولید کشمش استان21000 تن برآورد می گردد.

این مقام مسئول افزود: طی چهار سال اخیر باغات الگویی به روش نوین داربستی با هدف افزایش بهبود کمی و کیفی باسطح 35 هکتار در شهرستان های استان ایجاد شده و در سال جاری 25 هکتار طرح جدید از محل کمک های فنی و اعتباری اصلاح باغات به روش نوین داربستیسال 97 به بانک کشاورزی معرفی شده است.

شریکیان ادامه داد: در سال جاری به منظور ایجاد تنوع و توسعه ارقام تجاری و بازار پسندتعداد47000اصله قلمه انگور ارقام رشه، بیدانه قرمز، ترکمن 4، کندری و 29 رقم انگور جدید (آلجینا،فیستا،ردگلوپ،سوپر یورو،بلک سیدلس و ....)جهت بررسی های سازگاری در مرکز تحقیقات کشاورزی کشت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید