Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد خبر داد:

پیش‌بینی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان خراسان شمالی/ کشت قراردادی پنبه در خراسان شمالی توسعه یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی این استان در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان خراسان شمالی/ کشت قراردادی پنبه در خراسان شمالی توسعه یابد
به گزارش ایانا، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر استانی هیات دولت به استان خراسان شمالی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان مانه و سملقان و در بازدید از مزارع گندم بذر و پنبه (کشت قراردادی) این شهرستان اظهارکرد: استان خراسان شمالی استانی ویژه و قطب دامپروری کشور محسوب می‌شود و در حوزه امنیت غذایی یکی از پشتوانه‌های کشور در تامین پروتئین است.

وی افزود: استان خراسان شمالی ظرفیت‌های بسیار خوبی در توسعه باغات دیم و ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه منابع انسانی و منابع طبیعی دارد و تلاش ما این است که در این سفر حمایت خوبی از حوزه کشاورزی انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر هیات دولت،‌ ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه کشاورزی پیش‌بینی شده است که امیدوارم در جلسه شورای اداری امشب با دستور رئیس جمهور مصوب شود. این اعتبار می‌تواند یک اتفاق خوب و تحول در حوزه کشاورزی برای کشاورزان و دامداران این استان باشد.

وی تصریح کرد: در این سفر در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری، حفظ آب و خاک، آبیاری نوین برای حمایت از کشاورزان، توسعه زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری و مجتمع‌های گلخانه‌ای و توسعه ایلراه‌ها و آبرسانی به عشایر اعتبارات بسیار خوبی دیده شده است که امیدواریم مجموعه مصوباتی که در سفر داریم بتواند رهیافت خوبی به سمت خودکفایی در بحث کشاورزی باشد.

ساداتی‌نژاد با بیان این که مزرعه‌ای که مورد بازدید قرار گرفت یک مزرعه الگویی در حوزه تولید بذر گندم است، خاطرنشان کرد: این مزرعه رشد خوبی در تولید بذر گندم دارد و امیدواریم بزودی بتواند ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید بذر استان را در ارقام سازگار با استان را توسعه دهد که باعث افزایش عملکرد تولید گندم در کشور خواهد شد.

مقام عالی وزارت با اشاره به این که تا امروز تقریبا ۳.۵ میلیون تن خرید گندم از کشاورزان کشور داشته‌ایم، گفت: این روند ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم بیش از سال گذشته در حوزه خرید گندم پیش رویم و وضعیت مطلوبی را داشته باشیم.

به گفته وی، با تمهیدی که امسال دولت در بحث قیمت خرید تضمینی گندم انجام داده است، در سال آینده اثرات این افزایش قیمت خرید را خواهیم دید.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی امسال کشت قراردادی گندم را در دست کار دارد و برای سال آینده کشاورزان به صورت قراردادی گندم را تولید خواهند کرد به طوری که کشاورزان با دریافت بذر، سم و کود و بیمه شدن کشاورزی، کار کشت را انجام خواهند داد و در زمان برداشت محصول با او تسویه را انجام خواهیم داد.

وی از بخش خصوصی درخواست کرد در حوزه کشت قراردادی به کمک دولت بیاید.

ساداتی‌نژاد با بیان این ظرفیت خوبی برای بحث کشت قراردادی پنبه در استان خراسان شمالی وجود دارد، گفت: کشت قراردادی پنبه در استان را باید توسعه دهیم. در سایر محصولات کشاورزی هم بحث کشاورزی قراردادی را پیش خواهیم برد.

به گفته وی، در حال حاضر کشت قراردادی برای سویا را آغاز کرده‌ایم و امسال در بحث مربوط به شالی و کشت برنج نیز این نوع کشت را انجام داده‌ایم، در سایر اقلام نیز به همین ترتیب پیش خواهیم رفت.

وی بر حمایت نمایندگان این شهرستان در مجلس برای مطالبات مردم در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با مصوبات پیش بینی شده در این سفر و با اهتمام مدیران، شرایط مطلوب‌تری برای استان رقم بخورد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید