Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نخستین جلسه تحقق شعار سال با حضور اتحادیه ها، تشکل ها و شرکتهای تعاونی تولید بخش کشاورزی

نخستین جلسه تحقق شعار سال با حضور اتحادیه ها، تشکل ها و شرکتهای تعاونی تولید بخش کشاورزی، معاونین و مدیران ستادی و مدیران کل دستگاههای وابسته به ریاست مهندس محمدزاده سرپرست سازمان جهاد کشاورزی درمحل سالن کشاورز برگزارشد.

برگزاری نخستین جلسه تحقق شعار سال با حضور اتحادیه ها، تشکل ها و شرکتهای تعاونی تولید بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این جلسه با اشاره بر نقش سازنده تشکلها، اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی توانمند و فعال در بخش کشاورزی در توسعه کشاورزی پایدار تاکید کرد و اظهارداشت: دستیابی به این اهداف و سیاستهای بخش کشاورزی از جمله تولید با کیفیت، تامین اقلام مورد نیاز مردم بدون مشارکت و همکاری تشکلها، اتحادیه ها و تعاونی ها امکان پذیر نخواهد بود.

محمدمحمدزاده از تشکل های بخش کشاورزی به عنوان حلقه های تکمیل کننده فعالیتها و اهداف در سازمان نام برد و اضافه کرد: تقویت حضور تشکل ها و استفاده از توان و تخصص تشکل‌های مردمی در اجرای سیاستها، برنامه ریزی و تصمیم گیری ها نقش موثری در تحقق اهداف سازمان دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال با توجه به اهمیت امر تولید، به همین عنوان مزین شده است گفت: تحقق اقتصاد دانش بنیان نیازمند رفع چالش‌های اساسی در این حوزه است که باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به برطرف کردن دغدغه‌ها و چالش‌های پیشِ روی شرکتهای دانش بنیان‌ اهتمام داشته باشیم.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری از نتایج اقتصاد دانش بنیان است گفت: با توجه به نقش مهم شرکت های دانش بنیان در پیشرفت علمی و فعالیت های بخش کشاورزی و دامپروری، رفع مشکلات شرکت های دانش‌بنیان می تواند زمینه ورود فناوری های جدید را در بخش کشاورزی فراهم کند بنابراین باید راهکار ها و پیشنهاداتی سازنده در جهت تقویت این شرکتها ارائه و عملی گردد.

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این جلسه برنامه ها و طرح های عملیاتی منطبق با شعار سال و سند تحول دولت مردمی سال 1401 را ارائه نمود.

بهنام فر برنامه های پیشنهادی برای تحول بخش کشاورزی را مواردی همچون تکمیل زنجیره ارزش بخش کشاورزی، خودکفایی در محصولا ت اساسی، توانمند سازی روستاییان وعشایر، افزایش بهره وری بخش کشاورزی، تقویت تشکلهای کشاورزی، تسهیل فرایند صدور مجوزها، حمایت از طرح های آبخیزداری، تامین سلامت محصولات کشاورزی، سند دار کردن اراضی کشاورزی ، توسعه کشاورزی دانش بنیان ، حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی، حمایت از تولید محصولات باغی، جهش تولید بخش کشاورزی، توسعه صنعت دام ، طیور و شیلات و ....عنوان کرد.

در پایان جلسه، نمایندگان اتحادیه ها، تشکلها و شرکتهای تعاونی تولید در بخش کشاورزی به ارائه پیشنهادات و راهکارها در جهت رفع مسائل و مشکلات پرداختند و در این خصوص بحث و تبادل نظر انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید