Iranian Agriculture News Agency

خدمات دامپزشکی رایگان به عشایر خراسان شمالی ارائه می‌شود

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از ارائه خدمات رایگان به عشایر در دهه مبارک فجر امسال خبرداد.

خدمات دامپزشکی رایگان به عشایر خراسان شمالی ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: هماهنگی های لازم با اداره کل دامپزشکی استان به منظور ارائه خدمات رایگان به عشایر انجام شده است که این خدمات در دهه مبارک فجر امسال ارائه می شود.

محمدرضا قلی پور اظهار کرد: مایه‌کوبی رایگان علیه بیماری تب برفکی، خدمات معاینه و مشاوره رایگان به دامداران، ارائه آموزش‌های بهداشتی و توضیحات کارشناسی به دامداران برای تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیری از بیماری‌های دامی به عشایر توسط کارشناسان دامپزشکی از مهمترین اقدامات اداره دامپزشکی در این ایام است.

وی تصریح کرد: این خدمات توسط گروه‌های بخش خصوصی و دولتی ارائه می شود و امیدواریم این امر موجب ارتقای سلامت دام در مناطق عشایری خراسان شمالی شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: علاوه بر خدمات رایگان دامپزشکی ۲۹ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در ایام دهه مبارک فجر به جامعه عشایری استان ارائه می شود که افتتاح طرح های آبخیزداری، پویش نهال رایگان، ویزیت رایگان پزشکی، اعزام مبلغ و برگزاری میز خدمت از مهمترین این برنامه ها است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ پنل خورشیدی نیز با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در این ایام به عشایر خراسان شمالی اهداء می شود تا علاوه بر تامین روشنایی و استفاده از تجهیزات برقی کم مصرف، کمک حداقلی به توسعه امر آموزش دانش آموزان عشایری شود.

قلی پور بیان کرد: همچنین در این ایام تعدادی از واحدهای گلخانه ای، دامپروری و باغبانی مناطق عشایری خراسان شمالی افتتاح می شود که بر اساس برآوردها این واحدها اشتغال ۳۲۸ نفر از عشایر استان را فراهم می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید