Iranian Agriculture News Agency

۲۹ پروژه کشاورزی خراسان شمالی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۲۹ پروژه کشاورزی با صرف ۵۸۸ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال اعتبار در این استان به بهره برداری می‌رسد.

۲۹ پروژه کشاورزی خراسان شمالی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، عبدالله یوسفی اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه ها در بخش اعتبارات دولتی و تسهیلاتی برای ۳۲۸ نفر اشتغال ایجاد می شود و سه هزار و ۹۷۲ نفر خانوار نیز بهره بردار خواهند بود.

وی افزود: از مجموع پروژه ها ۱۳ طرح عمرانی با اعتبار ۳۴۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و با اشتغال ۱۲۸ نفر و یکهزار و ۸۱۷ خانوار بهره بردار است که شامل یکهزار و ۲۸۳ هکتار  طرح های آبیاری نوین با اعتبار بیش از ۲۴۴ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال و سایر طرح ها در بخش لوله گذاری، ساخت استخر است.

یوسفی گفت: یک واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت یکهزار راس دام و تسهیلات ۱۲ میلیارد ریال ایجاد شده است که با بهره برداری از آن برای ۲۷ نفر شغل ایجاد می کند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: هفت واحد گلخانه در سطح استان با ظرفیت ۳۵ هزار و ۱۴۰ متر مربع با دریافت ۱۹۸ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال تسهیلات راه اندازی شده است که برای ۷۵ نفر نیز اشتغال ایجاد می کند و جمعیت بهره بردار از آن نیز شامل ۸۹۵ نفر می شود.

 یوسفی افزود: چهار واحد مجتمع دامپروری با ظرفیت ۲۰۰ راس، ۲ واحد پرورش گوسفند داشتی با ظرفیت یکهزار راس، ۲  واحد پرورش مرغ با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه ای از دیگر پروژه های قابل بهره برداری در ده فجر سال جاری است.

وی گفت: یک پروژه شامل تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ (فاز دوم پرورش مرغ گوشتی ۱۰۰هزار قطعه ای) در شهرستان شیروان با ظرفیت ۴۶ هزار قطعه با سرمایه گذاری۴۸۳ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد که این پروژه نیز برای ۴۶ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و علاوه بر ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت بهره بردار از آن خواهند بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید