Iranian Agriculture News Agency

۳۰ درصد سطح کشتزارهای دیم شیروان سبز شد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: نبود بارش و خشکسالی در سال جاری موجب شد تاکنون فقط ۳۰ درصد از ۲۱ هزار هکتار کشتزار دیم این شهرستان خراسان شمالی سبز شود.

۳۰ درصد سطح کشتزارهای دیم شیروان سبز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، امسال، ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات پاییزه در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شد که از این میزان کشت، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم است که به دلیل کاهش بارندگی، خشکسالی و گرانی نهاده ها در مقایسه با سال گذشته ۳۰۰ هکتار کاهش دارد.

حسن ایزانلو اظهار داشت: اراضی دیم غلات این شهرستان به صورت خشکه کاری کشت شد که بارندگی های پاییزه موثر نبود ولی هوا خنک است و رطوبت سطح خاک بذر را جذب خواهد کرد تا خشک نشود.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در چند روز آینده خاطرنشان کرد: توصیه می شود کشاورزانی که قصد کشت حبوبات و غیره را دارند سریع کشت خود را انجام دهند و از دستگاه کشت کار مستقیم و مکانیزه استفاده کنند که به رشد گیاه کمک می کند، عملکرد را بالا می برد و از سویی هزینه های کشاورزی را برای سوخت به حداقل می رساند

ایزانلو اضافه کرد: همچنین سطح سبز مزارع آبی این شهرستان تاکنون ۷۵ درصد بوده که با بارندگی هایی که طی این چند روز صورت خواهد گرفت به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: بهتر بود کشاورزان محصول خود را به موقع کشت کنند زیرا که رعایت تاریخ کشت و استانداردها بیشترین تاثیر را در عملکرد دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید