Iranian Agriculture News Agency

جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان شمالی ۱۷ درصد رشد یافت

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: جوجه ریزی در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در سالن های مرغداری استان ۱۷ درصد افزایش یافت و در این بازه زمانی هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شد.

جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان شمالی ۱۷ درصد رشد یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهندس علیرضا صادق مدیرامور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۲۰۰ تن مرغ در کشتارگاه های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر کشتار شد.

وی افزود: در این بازه زمانی در این استان ۱۲ هزار تن گوشت مرغ از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ داری استان تولید شده است

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان هم اینک ۳۱ کیلوگرم است که نسبت به ۲ سال گذشته پنج کیلوگرم افزایش یافته است.

مهندس صادق با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ استان در سال ۹۸،  ۲۶ کیلوگرم بود، اظهار داشت: علت افزایش مصرف گوشت مرغ در استان  تفاوت قیمت گوشت مرغ با گوشت قرمز و سایر مواد پروتئینی دانست.

وی در خصوص نظارت و برچسب گذاری گوشت مرغ در کشتارگاه ها نیز گفت: توسط شرکت پست گوشت مرغ تولیدی برچسب گذاری خواهد شد که این مهم در ایام پرمصرف از جمله عید نوروزی، ماه مبارک رمضان و سایر روزهای مشابه مفید خواهد بود چرا که گوشت مرغ تولیدی از کشتارگاه ها انحراف پیدا نخواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید