Iranian Agriculture News Agency

نظارت بر توزیع مرغ از مرغداری تا مصرف کننده باید بیشتر شود

وبینار هماهنگی تهیه شیوه نامه توزیع مرغ گرم و منجمد در سطح استان خراسان رضوی با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی،مدیر کل اداره تعزیرات حکومتی استان،مدیر کل دامپزشکی،مدیر عامل اتحادیه مرغداران،نماینده انجمن کشتارگاهها،نماینده تعاونی کشتار کن ها بصورت حضوری و مدیران جهاد کشاورزی، روسای ادارات دامپزشکی،روسای ادارات صمت و مدیران تعاونی های دامداران شهرستانهای استان بصورت ارتباط تصویری برگزار شد.

نظارت بر توزیع مرغ از مرغداری تا مصرف کننده باید بیشتر شود

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  محمد رضا اورانی رییس سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر بر نظارت بیشتر و گسترده تر در توزیع مرغ و لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از هر گونه انحراف تاکید کرد و اظهار کرد: هر مدیر و مسئولی در این زمینه کم کاری کند در واقع یک خیانت بزرگ در حق مردم انجام داده است لذا باید با تمامی توان به حل مشکلات مردم بپردازیم و پاسخگوی نیازها و مسائل آنان باشیم.

محمد رضا اورانی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی فعلی کالا‌های اقتصادی بعنوان مهمترین ابزار‌هایی هستند که دشمنان نظام و معاندین بوسیله آن به مردم فشار وارد می‌نمایند و مسؤولین باید با هوشیاری کامل قانون را نصب العین خود قرار داده و با پیگیری حقوق عامه در ابعاد مختلف از جمله در این خصوص، ترفند دشمنان را خنثی و نقش بر آب نمایند.

وی گفت: تمامی کشتارگاه‌های طیور باید به شمارش گر مجهز باشند زیرا با دستگاه شمارش گر تفاوت تطبیق مابین تعداد طیور کشتار شده و طیور دارای مجوز کشتار مشخص می‌شود.

اورانی با اشاره به نظارت مسئولین از کشتارگاهها در شهرستانها ادامه داد: بازدیدها را جدی بگیرید و بدون اعلام قبلی به کشتارگاهها مراجعه و مراحل انجام کار را بررسی ونظارت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:بر اساس بخشنامه های وزارت متبوع قطعه کاری مرغ 10 درصد میباشد و خلاف آن مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

اورانی اظهار داشت:مسئولین شهرستانها از یکسونگری در سیاست گذاری و برنامه ریزی پرهیز نمایند. وی افزود:نهاده ها بر اساس سرانه مصرفی شهرستانها توزیع خواهد شد و شهرستانها بایستی مازاد مرغ تولیدی خود را با هماهنگی ستاد به مرکز استان یا شهرستانهای دیگر ارسال نمایند.

این مقام مسئول گفت:در شهرستانها علافی ها اجازه ورود به بحث واردات را ندارند و بایستی مدیران شهرستان در صورت مشاهده اقدام به تشکیل پرونده و ارسال به اداره تعزیرات حکومتی کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید