Iranian Agriculture News Agency

ترویج کشاورزی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی

جلسه مشترک هم اندیشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و مدیریت هماهنگی کشاورزی در محل سازمان نظام مهندسی برگزار شد.

ترویج کشاورزی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا درخراسان رضوی، محمد صبور بیلندی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: این نشست با موضوع راههای تعامل و همکاری بین دو مجموعه در راستای توسعه بخش کشاورزی استان تشکیل گردید.

صبور بیلندی اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که نیازمند رونق تولید هستیم، بنابر این با استفاده از پتانسیل های دو مجموعه میتوانیم گامهای اساسی در توسعه بخش کشاورزی استان برداریم.

وی عنوان کرد: در حوزه آموزش های مهارتی در حوزه کشاورزی نباید متوقف شویم و این آموزش باید به شکل رودخانه در حرکت باشد و کشاورزی نیازمند تجهیز شدن و آموزش است. ما خوشحالیم که امروز در حال انجام این کار مهم هستیم که نتیجه آن افزایش بهره‌وری و رونق و تولید است.

صبور تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان پشتیبان است و میتواند برنامه‌های بخش ترویج و آموزش را پشتیبانی نماید.

وی همچنین افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با استفاده از ظرفیت اعضا خود میتواند همگام با مدیریت هماهنگی کشاورزی در راه توسعه کشاورزی گانهای اساسی بردارد. 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی های انجام شده در این نشست، از ظرفیت فارغ التحصیلان کشاورزی در جهت بهره مندی کشاورزان، بهره برداران، سرمایه گذاران و کار آفرینان در زمینه افزایش تولید و همچنین افزایش کیفیت تولید و خدمات بخش  کشاورزی بیش از پیش استفاده و گامهای اساسی در راه توسعه کشاورزی استان برداشته شود.

صبور با اشاره به نقش دانش در تولید محصولات کشاورزی گفت: رسالت اصلی سازمان دانش گستری در محیط های کشاورزی و ارائه خدمت به بهره برداران است ، بنابر این توسعه مراکز کشاورزی غیر دولتی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اولویت صدور پروانه برای شرکتهای فنی مهندسی کشاورزی فعال میتواند یاری رسان سازمان باشد.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست سازمان مبنی بر اولویت قرار دادن تربیت متخصصین کشاورزی در حوزه های مختلف بیان داشت:  توسعه کشاورزی باید با تربیت نیروی متخصص همراه باشد، در این راستا توسعه کشاورزی مدرن  با استفاده از روشهای نوین و دانش روز را باید با تربیت و آموزش نیروهای جوان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همراه کنیم تا افزایش کیفیت و مرغوبیت محصولات در استان تسری یابد.

صبور گفت: بنا شد پیگیری های لازم از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص استقرار مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی چند منظوره در دهستانهای استان با اولویت استقرار در دهستانهای فاقد مرکز جهاد کشاورزی انجام شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید