Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه ارائه پلتفرم تامین مواد غذایی وزارت دفاع

جلسه ارائه پلتفرم تامین مواد غذایی وزارت دفاع با حضور قائم مقام سازمان ، مشاور رئیس سازمان در تولیدات گیاهی و معاونین و مدیران ستادی در تالار جلسات بصورت وبینار برگزارشد.

برگزاری جلسه ارائه پلتفرم تامین مواد غذایی وزارت دفاع

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، قائم مقام سازمان در این جلسه با اشاره به تفاهم نامه سازمان و وزارت دفاع  اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه اقدامات خوبی صورت گرفته امیدواریم که بتوانیم از ظرفیتهای وزارت دفاع در راستای نیاز های سازمان بهره ببریم.

جواد اسماعیلی افزود: از راهبردهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توسعه زنجیره های  ارزش است که بطور جدی در دستور کار قرار دارد  که می توانیم از ظرفیتهای وزارت دفاع در این حوزه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بخاطرتنوع وظایف و تعدد در محصولات کشاورزی باید دسته بندی  و اولویت بندی متناسب با ظرفیتهایی که در وزارت دفاع وجود دارد و همچنین اقدامات و حمایتهایی که جهاد کشاورزی در این راستا می تواند انجام دهد ، انجام شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد امنیت غذایی و فاصله زیاد قیمت محصول از تولید کننده تا مصرف کننده نیاز است که این امر هدفمند باشد و در طول زنجیره ارزش به آن توجه شود.

قائم مقام سازمان ادامه داد : در حوزه گیاهان دارویی میتوانیم یک یا دو محصول را به عنوان اولویت در زنجیره ارزش در نظر بگیریم ، مثلا زعفران ، زیره و یک گیاه دارویی خاص را مد نظر قرار داده ودر این خصوص همه ذینفعان و حلقه ها را به هم پیوند دهیم.

جواد اسماعیلی  بر موضوع رفع مشکلات قانونی که در مسیر  زنجیره ارزش قراردارد تاکید کرد و افزود: در این راستا  باید این موارد نیز به مجلس پیشنهاد شده  تا موانع  قانونی آن برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: نیاز است هوشمند سازی که یکی ازموضوعات مهم و مطالبه بخش کشاورزی است در همه ابعاد موردبررسی قرار گرفته و در جلسه شورای مشورتی سازمان که با حضور اساتید دانشگاه ، جهاد دانشگاهی و محققین مرکز تحقیقات برگزار میشود نیز مطرح گردد.      

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید