Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم نامه سه جانبه سازمان جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و تعاون روستایی ایران

تفاهم نامه سه جانبه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان تعاون روستایی با حضور مسئولین ذیربط صبح دوشنبه در سالن جلسات سازمان به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه سه جانبه سازمان جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و تعاون روستایی ایران

به گزارش  خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیرامور دام سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی درجلسه امضاء این تفاهم نامه اظهار داشت: بمنظور پشتیبانی بهتر از طرح های کمیته امداد امام خمینی (ره)در راستای محرومیت زدایی، حمایت و پشتیبانی از دام سبک  و سنگین در استان مقرر شد توافقی باکمیته امداد داشته باشیم که بتوانیم خدمات را در امر تولید ونهاده ها در سطح شهرستان های استان بهبود بخشیم.

احمد داوطلب افزود: بعلت کمی تخصیص نهاده های دامی  از مرکز ، این نهاده ها با مشکلاتی به دست دامداران می رسید و برای تسریع و تسهیل این روند از سازمان تعاون روستایی نیز بعنوان طرف سوم در تفاهم نامه استفاده  خواهیم کرد.  

وی ادامه داد : در همین راستا  اتحادیه دامداران و گاوداران در مرکز استان و شرکت های تعاونی متناظر آنها در شهرستانها به عنوان خدمات دهنده و توزیع کننده نهاده ها بین طرحهای دامداری  تحت پوشش کمیته امداد انجام وظیفه خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت:  انشا ء ا... بتوانیم در قالب یک کار منسجم و هماهنگ تیمی حق و حقوقات دامداران خرد تحت پوشش کمیته امداد که در واقع ولی نعمتان ماهستند ، بدرستی و به موقع بدستشان برسانیم و آنها راحمایت کنیم.

محمد رضا اورانی بیان کرد: با این حمایت آنها هم دام خود را حفظ کرده و هم توانمند میشوند و هدف بسیارخوب کمیته امداد امام خمینی (ره)  ، جهت توانمند سازی خانواده های تحت پوشش ،  تحقق پیدامی کند.

مواردی چون افزایش تولید گوشت قرمز، پشتیبانی تغذیه ای طرحهای دامپروری کمیته امداد ،کاهش هزینه های تولید در واحدهای دامپروری ، بکارگیری نیروهی متخصص و آموزش بهره برداران و کمک به معیشت و توانمند سازی مددجویان کمیته امداد از اهداف اجرایی این تفاهم نامه است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید