Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی

جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی باحضورمجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برگزارشد .

برگزاری جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  در این جلسه مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی طی سخنانی اظهار داشت: طرح جهش تولید گیاهان دارویی  از ابتدای سال گذشته شروع شد ودر 30 شهریور 99 در ستاد اقتصاد مقاومتی  با مبلغ یکهزارو 300 میلیارد  در 5 حوزه به تصویب رسید.

زینلی افزود: تسهیلات بصورت وام 4 درصد است ودر اراضی آبی و دیم هیچگونه محدودیتی نداریم.

وی با اشاره به کمبود بذر اصلاح شده گفت: مقرر گردید که موسسه جنگلها و مراتع بذور اصلاح شده ابتدایی برای گیاهان دارویی تامین کند و 30 نمونه از این بذر ها امسال به دفتر گیاهان دارویی تحویل می شود.

وی ادامه داد: در خصوص توسعه صنایع فراوری گیاهان دارویی 300 میلیارد تومان تخصیص داده شده و حداقل 10 شرکت از این اعتبارات استفاده خواهند کرد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه  از راه اندازی بار انداز گیاهان دارویی خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان کرد: برروی مزیت گیاهان دارویی خیلی تمرکز وجود دارد ولی به خاطر تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی در شرق کشور، مطلعه دقیقی صورت گیرد که در سند سازگاری کم آبی کشوردر برش صرفه جویی منابع آبی باشد که اراده ملی را پای کار بیاورد.

محمد رضا اورانی افزود: درزنجیره گیاهان دارویی استان برخلاف رشته های دیگر کشاورزی و صنعت اکثرا تحصیلات عالیه دارند و سنتی نیستند .

وی ادامه داد: بورس گیاهان دارویی در زیره و زعفران انجام شده پیشنهاد می شود محصولاتی دیگری  مانند گل محمدی را با اولویت وارد بورس کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  اظهار داشت: در استان خراسان رضوی این هدف گذاری انجام شده است که در تولید انواع کود شیمیایی ، آلی و بیو لوژیک و بذر و نهال  ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید