Iranian Agriculture News Agency

تسهیلات بند الف ماده ۵۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان رضوی تسهیلات بند الف ماده۵۲قانون بودجه سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد.

تسهیلات بند الف ماده ۵۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر امور سرمایه گذاری سازمان گفت:  تسهیلات پیش بینی شده بند الف ماده 52 با عنوان برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی در قالب رسته فعالیت های اولویت دار بخش کشاورزی از جمله تولید محصولات گلخانه ای، گیاهان دارویی، شیلات و آبزیان، دام و طیور و زنبور عسل، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، فعالیت های آب و خاک و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مذکور در دست اقدام می باشد.

 وی ادامه داد: این تسهیلات با هدف حرکت از کشاورزی سنتی به کسب و کارهای نوین کشاورزی و با تمرکز بر تامین مالی زنجیره ارزش پرداخت میگردد.

حسین خاکی  اظهار داشت: این منابع در دو قالب تسهیلات سرمایه ای«طرح های ایجادی و توسعه ای» و تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ابلاغ گردیده است.

مدیرامور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: درصورت ابلاغ تسهیلات بند الف ماده 52 در سال 1400 مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان میتوانند از طریق سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی) طرح های ارائه شده توسط متقاضیان را پذیرش و پس از بررسی های اولیه و برآورد هزینه طرح به منظور تایید نهایی از طریق سامانه به کاربر مرتبط با نوع فعالیت در سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال نمایند ضمن اینکه محدودیتی برای سقف ریالی هر یک از طرحها وجود ندارد.

خاکی  بیان کرد: رسته های محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی در اولویت بوده و نرخ تسهیلات اعطایی به این رسته ها، در مناطق کمتر توسعه یافته 12.5 درصد و در مناطق برخوردار  14.5درصد و در سایر رسته ها به ترتیب 14 و 16 درصد می باشد.

 وی همچنین با اشاره به تعداد طرحهای دریافتی در استان گفت: در سال گذشته 1019 طرح با مبلغ 19763 میلیارد ریال  به بانکهای عامل معرفی گردیده اند.وی افزود: از طرحهای معرفی شده  130 طرح با مبلغ 1468 میلیاردریال عقد قرارداد گردیده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید