Iranian Agriculture News Agency

خراسان رضوی مقام اول صنایع تبدیلی و غذایی در کشور را داراست

استان خراسان رضوی با اعطای ۱۱۶۶ پروانه صنایع تبدیلی مقام اول کشور را در این حوزه داراست.

خراسان رضوی مقام اول صنایع تبدیلی و غذایی در کشور را داراست

به گزارش خبرنگار ایانا درخراسان رضوی،  مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضربیش از90درصد واحدهای  صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی در استان که پروانه دریافت کرده اند در حال فعالیت می باشند.

مجید رضایی فریمانی با بیان اینکه خراسان رضوی علاوه و صنعت و خدمات در بخش کشاورزی  به عنوان یکی از استان‌های شاخص کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: کشاورزی می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی با بیش از 7 میلیون و 800 هزارتن محصولات زراعی ،باغی،گلخانه ای،دام وطیور و شیلات در سال در کشور مطرح است افزود: این زمینه‌ها و تنوع محصولات فرصت‌های خوبی برای صنایع تبدیلی در استان فراهم می‌کند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه  جایگاه ویژه خراسان رضوی در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و صادرات یکی از فرصت‌های مهم توسعه استان به حساب می‌آید، تصریح کرد: نزدیکی به مرزهای شرقی کشور نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی نیروهای متخصص و شهرک‌های صنعتی با زیرساخت‌های مناسب در استان را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی دانست و ادامه داد: اهداف و انگیزه صنایع کشاورزی تأمین امنیت غذایی  از تولید محصول تا رساندن آن به‌طور سالم به سر سفره مردم  است.

رضایی فریمانی افزود: تا کنون در استان 7 میلیون و800 هزار تن ظرفیت جذب ماده خام داشته ایم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: اشتغال ایجادشده توسط این واحدهای صنعتی  بیش از 17 هزار نفر بوده است

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید