Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

گیاهان دارویی آینده کشاورزی استان خراسان رضوی است

جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ، معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر باغبانی و کارشناسان در این حوزه برگزارشد.

گیاهان دارویی آینده کشاورزی استان خراسان رضوی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: گیاهان دارویی آینده استان است ومیتوان در حوزه کشاورزی استان، کشتهای گلخانه ای و کشت گیاهان دارویی را توسعه داد.

محمد رضا اورانی افزود: 15 محور در توسعه گیاهان دارویی مطرح است  ، باید بعد از احصاء ظرفیتها و داشته هایمان در این زمینه   اولویتها را تعیین کنیم و  برای گرفتن نتیجه  ، باید ببینیم  در چه جاهایی حلقه های موجود را می توان تکمیل کرد.

وی با اشاره به کشت زعفران گفت : 500 هزار خانوار از 80 درصد سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی ارتزاق می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص تسهیلات هزار میلیارد تومانی زعفران نیز بیان کرد: باید برای تسهیلات شرط بگذاریم مثلا برای صادر کننده ای که مستقیم از کشاورز خریدکند و جهاد کشاورزی آن کشاورز را تایید کند و یا اینکه مثلا در تعرفه هوایی برای صادرات بسسته های کوچک زعفران ، صادرکننده را حمایت کنیم.

محمد رضا اورانی عنوان کرد :صادر کننده های زعفران باید تحت یک تشکل ساماندهی شوندو جهاد کشاورزی کسانی را حمایت کند که در قالب یک هولدینگ  و یابرند،  صادرات زعفران را انجام می دهند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید