Iranian Agriculture News Agency

باید از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی در تصمیم سازی ها استفاده کنیم

نشست هم اندیشی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با مدیران عامل اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی استان در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ و رفع موانع تولید با همراهی قائم مقام سازمان، مشاور رئیس سازمان در امور تشکل ها، معاونین تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، منابع انسانی و مدیران بازرسی، حراست، طیور، صنایع تبدیلی، امور سرمایه گذاری و رئیس سازمان تعاون روستائی عصر روز شنبه در سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی برگزار گردید.

باید از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی در تصمیم سازی ها استفاده کنیم

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان گفت: سال 1400 توسط مقام عظمای ولایت به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری گردیده است و در بخش کشاورزی به عنوان یکی از حیاطی ترین بخش ها که با امین غذایی مردم گره خورده است وظیفه داریم در راستای تحقق این شعار گام برداریم.

محمدرضا اورانی ادامه داد: امسال سه موضوع وضعیت بارش ها، ادامه تحریم و جابجایی دولت را پیش رو داریم. در سال زراعی 1399-1400 با کاهش 54.1 درصدی بارش ها نسبت به دوره آماری بلندمدت در استان روبرو هستیم. تمام استان ها با کاهش بارندگی نسبت به دوره آماری گذشته مواجه هستند و خراسان رضوی پنجمین استان کشور از نظر شدت کاهش نسبت به دوره آماری بلندمدت می باشد. در دوران تحریم نباید منتظر دیگری باشیم باید کار خودمان را در حوزه تولید متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل ها انجام دهیم. با درنظر گرفتن این سه موضوع باید مشکلات و موانعی که پیش روی تولید هست برداشته شود.

اورانی خاطرنشان کرد: در سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی نگاه به تشکل ها از بالا به پایین نیست بلکه باید از ظرفیت تشکل ها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها استفاده کنیم. تشکل ها نمایندگان جامعه تولیدی و سرمایه کشاورزی استان هستند. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: تشکل ها نباید اجازه دهند دلال ها در موقع برداشت که قیمت محصول پایین تر است واسطه شده خرید کنند و در زمان پیک نیاز، آن را با قیمت سه برابر از دلال مطالبه کنند. با ظرفیتی که اتحادیه ها دارند می توانند دلال ها را حذف نموده و نهاده ها را با قیمت پایین تر به دست تولیدکنندگان خود برسانند. 

اورانی یادآور شد: مستحضرید سال گذشته ما در دستگاه دولتی چقدر برای اصلاح قیمت کلزا دوندگی کردیم اما باز هم قیمت اصلاح نشد. امروز کمیسیونی که مجلس شورای اسلامی تعریف کرد و آقای رضازاده به عنوان نماینده کلیه کشاورزان کشور در آن حضور موثر داشت، توانست قیمت خرید کلزا را به 11000تومان و چغندرقند را به 1240تومان اصلاح نماید. قطعا همگی اعتقاد داریم اگر تغییر قیمت گندم اتفاق نیافتد زیان آن متوجه بخش کشاورزی خواهد بود.

وی در پایان ارتباط تشکل های بخش کشاورزی استان با اصحاب رسانه بسیار ضعیف دانست و تاکید کرد: تشکل ها و اتحادیه های بخش کشاورزی باید قسمت کوچکی از درآمد خود را به انعکاس فعالیت ها و مشکلات شان اختصاص دهند. عامه مردم نمی دانند برای تولید مرغ، گوشت، تخم مرغ و... تولیدکننده با چه مسائل و مشکلاتی روبرو است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید