Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه کمیته فنی محصولات پاییزه

جلسه کمیته فنی محصولات پاییزه با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مجری طرح پنبه کشور ، مدیران زراعت و حفظ نباتات و محققین مرکز تحقیقات کشاورزی استان روز چهار شنبه ۱۳ اسفندماه در تالار جلسات برگزارشد.

برگزاری جلسه کمیته فنی محصولات پاییزه

به گزارش  خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، در این جلسه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان طی سخنانی اظهار داشت: براساس آخرین سالنامه آماری (منتشر شده برای سال زراعی 98-97) تعداد بهره برداران کشاورزی استان خراسان رضوی 338 هزارو 89  نفر  می باشد که از این تعداد 214 و 998 فر بهره برداران زراعت می باشند.

غلامحسین ساربان افزود: سطح زیرکشت محصولات زراعی استان حدود 633 هزارهکتار است که  64.4  درصد اراضی کشت آبی و 35.6  درصد اراضی کشت دیم می باشد و این استان با دارا بودن 5.8 درصد از تولیدات زراعی کشور در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

وی گفت: سطح کشت شده گندم آبی  استان خراسان رضوی  126 هزارو 300 هکتار و سطح گندم  دیم 142 هزار هکتار است ، سطح کشت جو آبی دراستان 129 هزارو 290 هکتار و سطح زیر کشت جو دیم 39 هزارو 143 هکتار است .

 وی ادامه داد: سطح کشت شده کلزا 7 هزارو 547 هکتارو سطح چغندر قند پاییزه استان 233 هکتار می باشد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان بیان کرد: میزان حمل و توزیع بذور گندم در استان 14 هزارو 436 تن و میزان حمل و توزیع بذور جو در استان 4 هزارو 625 تن بوده است.

مجری طرح پنبه و مسئول گروه 5 پایش معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی هم در این جلسه گفت: در راستای پایش، اطلاعات  اضافی بیشتری باید ارائه شود تا این آمار توسط محققین مورد تحلیل قرارگیرد چون تصمیمات بر اساس تحلیل ها گرفته می شود.

آقای هزارجریبی افزود: گروه پایش بسیار جدی است و مقامات ارشد وزارت به این گروه امید دارند که تصمیمات را بر اساس آن بگیرند.

مدیر کل دفتر پیش اگاهی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه اظهار داشت: آفت کش به میزان کافی برای محصولات پاییزه تدارک دیده شده است ولی زمان توزیع آفت کش بستگی به نیاز استان دار د ، بر اساس مصرف سال گذشته استان و تقاضای استان سم توزیع می شود و هر زمانی که استان کمبود داشته باشد در عرض 24 ساعت جبران می شود.  

آقای آهنگرانی افزود: پیشرفت مبارزه با آفات و علفهای هرز در برخی موارد بیشتر از پارسال است ودر خصوص بیماریها کمتراست چون  ظهور بیماری کمتر از پارسال است و مثلا هنوز بیماری مثل زنگ هنوز بروز نکرده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید