Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم‌نامه "چالش زعفران باخرز" باهدف رفع نوآورانه مسائل این حوزه

مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای چالش زعفران باخرز به همت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در فرمانداری باخرز استان خراسان رضوی برگزار شد.

امضای تفاهم‌نامه "چالش زعفران باخرز" باهدف رفع نوآورانه مسائل این حوزه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  در این نشست زعفران را یکی از مزیت‌های مهم شهرستان باخرز دانست و اظهار داشت: برگزاری چالش زعفران باخرز به جهش صادرات این محصول و توسعه اقتصادی این شهرستان کمک می‌کند.

اسماعیلی بابیان اینکه 8هزار و 500 نفر در شهرستان باخرز به تولید زعفران مشغول هستند تصریح کرد: استفاده از راهکارهای فناورانه و نوآورانه کلید حل مشکلات حوزه تولید و صادرات زعفران است.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت عموم نخبگان در راستای اجرای چالش زعفران باخرز عنوان داشت: شناسایی درست شبکه مسائل حوزه زعفران و ارائه پاسخ مناسب به آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با اعلام اینکه 350تن زعفران سالانه در این استان تولید می‌شود گفت: بیش از 20تن از زعفران تولید شده در استان خراسان رضوی، در شهرستان باخرز تولید می‌شود.

در ادامه جلسه فرماندار باخرز اجرای چالش زعفران را گامی مهم در تحقق پیشرفت و آبادانی دانست و اظهار داشت: بهره‌مندی از اقدامات نوآورانه و فناورانه در این چالش سبب افزایش سهم تولیدکننده در زنجیره ارزش زعفران می‌شود.

شافعی بابیان اینکه محوریت کار در حوزه زعفران در اختیار مردم است ابراز داشت: مشارکت گسترده مردم در چالش زعفران باخرز امری مهم و انکارناپذیر است که سبب موفقیت این چالش می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم مارکتینگ و برندینگ زعفران باخرز خاطرنشان کرد: اجرای چالش زعفران باخرز سبب جهش صادرات این محصول در این شهرستان می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید