Iranian Agriculture News Agency

خراسان رضوی پیشتاز در ثبت انبار بورس کالای کشاورزی

خراسان رضوی اولین استانی بود که ورود را به صورت معاملات مستمر در حوزه گواهی سپرده کالایی در محصول زعفران داشت.

خراسان رضوی پیشتاز در ثبت انبار بورس کالای کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر باغبانی سازمان با  بیان این مطلب به نقش بورس کالا در توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد واظهار داشت: عرضه محصولات کشاورزی در بورس یکی از بهترین و عادلانه ترین روش هاست و کشاورزان می توانند با عرضه مستقیم محصولاتشان در بورس به سود واقعی برسند.

 سید هاشم نقیبی افزود:  بورس کالای ایران به میزان بالایی می تواند در بخش کشاورزی موثر واقع شود به طوری که با عرضه محصولات کشاورزی در بورس، کشاورزان اطمینان حاصل می کنند که محصولشان با قیمت مشخص به فروش می رود؛ شفافیت قیمت و فروش محصول از اصلی ترین معضلات بازار کشاورزی است که بورس قدمی بزرگ برای اصلاح این بخش به شمار می رود. 

وی افزود: آشنایی کشاورزان با بورس کالا خیلی مهم است ، اولین کاری که باید در بخش کشاورزی انجام داد، فرهنگ سازی است زیرا بخش کشاورزی مخصوصا کشاورزان پتانسیل های خوبی برای تمایل به سمت بورس را دارند ولی با وجود تلاش های متعدد هنوز تولیدکنندگان بخش کشاورزی آگاهی کامل از این ظرفیت را ندارند.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با ایجاد11 انبار بورس کالاهای کشاورزی همچنان پیشتاز دربخش کشاورزی است ، ایجاد 7 انبار بورس کالایی زعفران با دو نماد معاملاتی زعفران نگین وزعفران پوشال معمولی  دراستان با ظرفیت 18.5 تن  درشهرستان های مشهد وتربت حیدریه  وبرنامه ریزی برای ایجاد دوانبار جدید درسطح استان از آن جمله اند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت:  این انبارها در حالی آماده تحویل محصول از کشاورزان زعفران کار هستند که محصول تحویلی به آن ها می بایست تولید سال ۱۳۹۹ باشد و انبار محصول تولیدی سال های گذشته را پذیرش نخواهد کردو حداکثر زمان نگهداری کالا تا سررسید نماد انبارها به تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

 سید هاشم نقیبی اضافه کرد:ایجاد دو انبار بورس کالای زیره سبز در شهرستان های مشهد وتربت حیدریه با ظرفیت 460تن،  ایجاد یک انبار پسته با دونماد معاملاتی پسته فندقی وپسته بادامی  درشهرستان مه ولات با ظرفیت 90 تن وایجاد یک انبار بورس کالایی کشمش سبز قلمی در شهرستان خلیل آباد با ظرفیت 100 تن  را می توان از موارد دیگر نام برد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید