Iranian Agriculture News Agency

مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و دامپروی در شهرستان جغتای

مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و دامپروری شهید سردار سلیمانی و شهدای انقلاب شهرستان جغتای در محل مدیریت جهاد کشاورزی با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی و مسئول امور شهرستانهای سازمان، مدیرجهادکشاورزی جغتای، فرماندار و امام جمعه و هیئت همراه برگزار شد.

مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و دامپروی در شهرستان جغتای

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی جغتای بیان کرد: اهداف این نمایشگاه  با رویکرد ترویجی انتقال یافته های جدید تحقیقاتی کشاورزان و ارتباط بی واسطه کشاورزان با شرکت های تولید کننده و عرضه در استان و کشور و  ارتقاء و توانمندی ها و ظرفیت و پتانسیل های شهرستان جغتای می باشد.

شایستگان ادامه داد: در این نمایشگاه بالغ بر 50 غرفه در زمینه های ماشین آلات کشاورزی و ادوات دنباله بندها سیستم های نوین آبیاری، بذور مختلف گیاهی زراعی و سبزی صیفی عرضه نهال برای باغات توسعه شیلات و آبزی پروری، اصلاح نژاد و به نژادی دامهای سنگین و سبک گاو گوسفند بز و ارئه صنعت پرورش شتر و شتر مرغ ارائه پروژه های مرمت و لایروبی غنوات ارائه شماتیک پروژه های توسعه باغات و اراضی شیبدار و سیکل زندگی آفات غلات گندم ارائه شده است. ارائه طرح های داربست انگور و اجرای سایبان ارائه تراکتور و کمباین های جدید جهت برداشت علوفه (جگوار) ارائه انواع سموم کشاورزی ارائه انواع کودهای ریزمغذی ارائه انواع ادوات و دستگاههای مورد استفاده در دامپروری ارائه صنایع دستی و صنایع تبدیلی موجود در شهرستان ازجمله زعفران خشک کن و ترمینال پسته ارائه فعالیت ها و عملکرد یکساله شاخص های جهاد کشاورزی شهرستان ارائه پروژه های افتتاحیه طرح های دهه فجر به تعداد 20 مورد است.

وی اظهار نمود خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته و مقدار 43 هزار تن خرید تضمینی گندم داشته ایم که مقام سوم استانی را کسب نموده ایم. در زمینه کود اوره سال گذشته 4700 تن سهمیه جذب نموده ایم و 1000 تن به سهمیه کود شهرستان افزوده شده است. مقدار 7200 تن تاکنون تهیه و مقدار 6500 تن بین کشاورزان توزیع گردیده است. تعداد 44 دستگاه تراکتور با تسهیلات توزیع شده 19 دستگاه تراکتور بصورت فروش نقدی انجام شده 5 دستگاه کمباین بصورت تسهیلات تحویل کشاورزان شده است 8 دستگاه کمباین بصورت نقدی به کشاورزان داده شده و 126 دستگاه ادوات و دنباله بند بصورت تسهیلات تحویل گردیده است و 38 دنباله بصورت نقدی تحویل کشاورزان گردیده استو اغلب این ادوات در راستای سیستم ها خاکوری حفاظتی بوده است.

ساربان معاون تولیدات گیاهی استان بیان نمود این شهرستان در زمینه های مختلف کشاورزی گامهای موثری برداشته و در خرید تضمینی گندم (به مقدار 43000 تن) مقام سوم در استان را کسب نموده است که جای تقدیر و تشکر را دارد.

فرماندار گفت باید بیشتر تلاش کنیم تا در بخش کشاورزی در تمام زمینه ها به خودکفایی برسیم.

امام جمعه شهرستان جغتای گفت یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب تأسیس جهاد سازندگی می باشد که در بخش کشاورزی و خدمت رسانی به کشاورزان گامهای موثری برداشته شده و باید از سیستم های نوین در بخش کشاورزی استفاده گردد تا برداشت محصول خوبی در تمتام زمینه ها داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید