Iranian Agriculture News Agency

قدسی:

تا پایان سال برای تامین نهاده‌های اساسی بخش کشاورزی مشکلی نداریم

در سیستم توزیع نهاده ها هیچ نهاده ای به قیمت آزاد نداریم و کل نهاده های بخش کشاورزی با ارز دولتی وارد میشود.

تا پایان سال برای تامین نهاده‌های اساسی بخش کشاورزی مشکلی نداریم

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  مشاور وزیر و مدیر کل دفترهماهنگی امور استان‌ها در نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: بعضی از تولیدکنندگان مرغ مقدار جوجه‌ریزی واحد خود را بیشتر از حد موجود در سامانه بازارگاه اعلام می‌کنند و این موضوع باعث ورود نهاده به بازار آزاد می‌شود.

محمدرضا قدسی اعلام کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی در استان‌ها باید مقدار گوشت تحویلی تولید کننده را با مقدار نهاده واگذار شده بسنجد و از ورود نهاده به بازار آزاد جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ما در جنگ اقتصادی هستیم از مسئولین بخش کشاورزی استان خواست: نیاز استان را تعیین کنید و برای رسیدن به این نیاز ما سعی می‌کنیم مجوزهای لازم را از مقام عالی وزارت دریافت کنیم.

در این نشست، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اگر تولید کننده بیش از حجم اعلام شده جوجه‌ریزی کند، نهاده برای مقدار اضافی جوجه ریزی شده را باید خودش تهیه کند.

اورانی افزود: حتی در صورت نگهداری بیش از زمان استاندارد مرغ ها قبل از کشتار تامین نهاده این ایام به عهده خود تولید کننده است.

وی اظهار داشت: از مسئولین سازمان خواستارم با نهایت دقت و با حضور تمام اعضا کمیته های رصد و پایش را در اسات تشکیل و به آنالیز گوشت مرغ و توزیع نهاده بپردازند.

اورانی از ورود سپاه و تعزیرات به این حوزه تقدیر کرد و خواستار همکاری کمیته رصد و پایش با تعزیرات و معرفی خطا کاران به این نهاد برای محاکمه شد.

وی افزود: هر گونه مماشات در پیگری توزیع نهاده و تولید مرغ قابل قبول نیست و خیانت به نظام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به وضعیت تولید تخم مرغ در استان اشاره کرد و گفت: عملکرد تولید این محصول در استان قابل قبول نیست.

وی افزود: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا تخم مرغ به قیمت مصوب 16 هزار و پانصد به دست مصرف کننده برسد.

در ابتدای این نشست، مدیر کل تعزیرات استان خراسان رضوی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور شرایط خاصی دارد و همه دستگاه‌های اجرایی باید منطبق با این شرایط پیش بروند.

مدنی افزود: امیدوارم با همپوشانی همدیگر و هم افزایی بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید