Iranian Agriculture News Agency

جلسه بررسی شیوه نامه ابلاغی تنظیم بازار تخم مرغ بصورت برخط با وزارت جهادکشاورزی و سازمان استان‌ها

جلسه بررسی شیوه نامه ابلاغی تنظیم بازار تخم مرغ به صورت برخط با حضور معاونین وزیر و مدیران ستاد وزارت و سازمان جهادکشاورزی استان‌ها عصر شنبه در سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

جلسه بررسی شیوه نامه ابلاغی تنظیم بازار تخم مرغ بصورت برخط با وزارت جهادکشاورزی و سازمان استان‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی گفت: میزان تولید تخم مرغ نسبت به سال قبل 18درصد افزایش داشته است پس مشکل کمبود تولید نیست. درحالی که میانگین قیمت برای مصرف کننده در بازار 21 الی 22هزارتومان می باشد که منطقی نیست.اولین قدم در کنترل قیمت تخم مرغ این است که بدانیم چقدر از تخم مرغ تولیدی استان برای مصرف داخل استانی توزیع می شود.

سعید سعادت افزود:  از فردا حمل تخم مرغ از درب مرغداری بدون اخذ مجوز سازمان دامپزشکی استان ممنوع است. وی خاطر نشان کرد: هیچ اجباری برای تحویل بسته بندی تخم مرغ در بازار نیست. 

دکتر سعادت تاکید کرد روسای سازمان جهادکشاورزی استان ها در اسرع وقت درخواست برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار و درخصوص تحویل تخم مرغ از درب مرغداری ها تصمیم گیری شود در تهران پشتیبانی امور دام مسئول تحویل گرفتن از واحدهای تولیدی تخم مرغ است در استان ها هم می تواند پشتیبانی امور دام عامل تحویل تخم مرغ از درب مرغداری ها باشد و یا هر تصمیمی که ستاد تنظیم بازار می گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید روزانه تخم مرغ در خراسان رضوی 450تن در روز است که 200تن مصرف استان است که 55درصد در شهرستان مشهد مصرف می شود. در32شهرستان به جز مشهد تخم مرغی که عرضه می شود با قیمت 16900تومان است در شهرستان مشهد در برخی نقاط 19هزار تا 19هزار و پانصد تومان است.

محمدرضا اوارانی افزود: هفته گذشته در جلسه تنظیم بازار استان مصوب گردید که تمام تخم مرغ تولیدی استان باید با قیمت مصوب عرضه شود در شهرستان ها تخم مرغ به مباشرینی که توسط سازمان صمت به اتحادیه مرغ تخمگذار استان معرفی شده است تحویل می شود. در شهرستان مشهد به اتحادیه مرغ تخمگذار استان تحویل می شود که تخم مرغ را جمع آوری و در یازده مرکز پخش که دارای مجوز دامپزشکی هستند تخم مرغ را هرکیلو 14550تومان به عوامل توزیع اتحادیه توزیع کنندگان مرغ و تخم مرغ مشهد و اتحادیه صنف خواروبار فروشان تحویل می دهند و در فروشگاه ها و صنوف تحت نظرشان به قیمت هرکیلو 16900تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید