Iranian Agriculture News Agency

جلسه بررسی وضعیت مجتمع‌های گلخانه‌ای در خراسان رضوی

جلسه بررسی وضعیت مجتمع های گلخانه ای به منظور بررسی مشکلات مجتمع های گلخانه ای در دست احداث و روند اجرای آنها با حضور رئیس سازمان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر باغبانی ومسئول شهرکهای کشاورزی برگزارشد.

جلسه بررسی وضعیت مجتمع‌های گلخانه‌ای در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، در این جلسه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گزارشی از مجتمع های گلخانه ای که زیرساخت آنها آماده و تعداد واحدهایی که شروع به ساخت نموده اند به تفکیک شهرستان ، ارائه کرد و اظهار داشت: 20 مجتمع گلخانه ای در خراسان رضوی تعریف شده که10 مجتمع در الویت تعیین تکلیف قرار گرفته است.

 غلامحسین سازبان افزود: 20 میلیارد تومان برای آماده شدن زیرساختها در این مجتمع ها صرف شده است و در سطح  19 هکتار آن تاکنون کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت:  اگر مجتمع های گلخانه ای مشکلی در خصوص شرکت آب یا  شرکت گاز و...  دارند ما می توانیم در ستاد شهرکهای کشاور زی آن را مطرح  کرده و اشکالات را رفع کنیم.

محمد رضا اورانی افزود: تمام هم و غم ما این باشد که این مجتمع ها را به مجتمع های تولیدی تبدیل کنیم و همه در رفع مشکلات آن کمک کنیم و در این باره اگر با تعاونی ها به نتیجه نمی رسیم سرمایه گذار بیاوریم تا گلخانه را احداث کند.

وی ادامه داد: برای نجات کشور باید با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم به سمت شهرکهای کشاورزی برویم و اه آن هم اینست که سرمایه گذار برای آن پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا ما باید عملا به سمت و سویی برویم که مشکل آب نداشته باشیم ودر جاهایی  مثل کلات ، درگز و سرخس که آب دارد ، گلخانه بیشتری احداث کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید