Iranian Agriculture News Agency

وضعیت کشت گندم در خراسان رضوی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال زراعی جاری ۱۲۶ هزارو ۳۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

وضعیت کشت گندم در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: از این سطح  76 هزار هکتار آن به روش های کاملا مکانیزه انجام شده است و علی رغم کمبود بارندگی ها و محصولات رقیب ، این میزان نسبت به سال گذشته کاهش نیافته است.

فرزاد عدالتیان افزود:  به منظور افزایش بهره وری و ارتقای راندمان مصرف آب ، حدود  13 هزار هکتار از کشت گندم استان به روش های نوین ( قطره ای و بارانی) آبیاری می شود.

وی ادامه داد: همچنین در این خصوص 13 هزارو 900 تن بذور اصلاح شده از 13 رقم مختلف گندم آبی و یک‌هزارو 300   تن از 5 رقم گندم دیم و سازگار برای شرایط متفاوت، توزیع شده است.

وی گفت: کشت گندم دیم ادامه دارد و تا کنون 110 هزار هکتار انجام شده و پیش بینی می شود این میزان به 140 هزار  هکتار افزایش یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: پیش بینی می شود با تلاش هایی که در جهت رعایت اصول به زراعی شامل : خاک ورزی حفاظتی، استفاده ار بذور اصلاح شده، کشت مکانیزه، تغذیه متعادل، کنترل علف های هرز و آفات و بیماری ها، آبیاری به موقع، کاهش ضایعات و ...  انجام می شود حدود  665 هزار  تن گندم در استان تولید شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید