Iranian Agriculture News Agency

چک برگشتی و بدهی سررسیدشده برای صدور کشاورزکارت بلامانع است

جلسه هماهنگی صدور کشاورزکارت باحضور رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان، قائم مقام رئیس سازمان و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان عصر روز گذشته در سازمان جهادکشاورزی برگزار شد.

چک برگشتی و بدهی سررسیدشده برای صدور کشاورزکارت بلامانع است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: کل منابعی که در سطح کشور به این پروژه اختصاص داده شده 2000میلیارد تومان بوده که سهم استان خراسان رضوی 90میلیارد تومان می باشد که مقرر گردیده  50میلیاردتومان به گندم کاران آبی به ازای هرهکتار دومیلیون تومان، 10میلیارد تومان به دیم کاران گندم به ازای هرهکتار 500هزار تومان، حدود 20میلیارد تومان به کشاورزان جو آبی و حدود 4میلیارد تومان به چغندرکاران کشت پائیزه به ازای هرهکتار 2میلیون تومان و 9میلیارد و 600میلیون تومان برای کلزاکاران به ازای هرهکتار دومیلیون تومان اختصاص داده شود. این تسهیلات صرفا برای خرید کود و سم از کارگزاری هایی که موردتایید شرکت خدمات حمایتی استان هست، قابل استفاده است.

محمدرضا اورانی خاطرنشان کرد: از مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها انتظار داریم تلاش کنند این اعتبار به درستی و به خوبی توسط کسانی که به کشت محصولات اساسی گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، چغندرقند پائیزه و کلزا اقدام نموده اند براساس تقسیم بندی ابلاغ شده ظرف حداکثر دوهفته جذب و کشاورزکارت توسط شعب بانک کشاورزی شهرستان ها صادر و به کشاورزان ذینفع تحویل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی روش اقدام توسط کشاورزان را اینگونه بیان کرد: لازم است کشاورز به مرکز جهادکشاورزی بخش مراجعه نماید. توسط کارشناس مسئول پهنه خود پایش شده و به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان معرفی گردد . جهادکشاورزی شهرستان نیز کشاورز را به بانک کشاورزی شهرستان معرفی می نماید. در شعبه برای صدور کشاورزکارت، پرونده تسهیلاتی تشکیل می شود. چک برگشتی و بدهی سررسیدشده مانع صدور کشاورزکارت نیست. نرخ سود تسهیلات 12درصد و مدت آن  یکساله خواهد بود کشاورز به تناسب مبلغی که مشمول طرح می شود، باید ضامن معرفی نماید. پس از تکمیل پروسه تسهیلاتی، کارت تحویل می گردد. کشاورز با همراه داشتن کشاورزکارت به واحد کارگزاری که در شهرستان زیرنظر شرکت خدمات حمایتی است مراجعه نموده و کود یا سم موردنیاز را به صورت اعتباری خریداری می‌کند.

محمدرضا اورانی در پایان گفت: در جلسه مقرر گردید در پایان وقت اداری هرروز مدیریت جهادکشاورزی و رئیس بانک کشاورزی شهرستان گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه پیشرفت کار جمع بندی و به ستاد استان ارسال نمایند تا به صورت روزانه امکان رصد و پیگیری داشته باشیم. لذا از مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها، روسای مراکز جهادکشاورزی بخش و دهستان و کارشناسان مسئول مروج پهنه خواستاریم تا یک و نیم برابر سطح کشت و اعتباری که برای شهرستان ابلاغ شده است معرفی نمایند ممکن است بعضا با موانعی روبرو باشند که بتوانیم به موقع نسبت به جذب مطلوب این اعتبار اقدام کنیم ضمن اینکه اگر به موقع جذب شود با رایزنی هایی که با معاونت زراعت وزارت انجام خواهیم داد و پیگیری هایی که مدیریت شعب خراسان رضوی با مدیریت عامل بانک کشاورزی کشور انجام می دهند بتوانیم مبلغ مازادی برای استان تخصیص دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید