Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست هم اندیشی رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار

بنا به درخواست دفتر نماینده شهرستان تربت حیدریه، نشستی به منظور بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی منطقه تربت حیدریه با تاکید بر صنایع مرتبط با زعفران، گیاهان دارویی، و دام در مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی برگزار گردید.

برگزاری نشست هم اندیشی رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، در این جلسه رضا اقنوم، رئیس مرکز، دکتر کشاورز، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته ها، مشاورین ریاست مرکز، جمعی از روسای بخش های تحقیقاتی و اعضای هیات علمی در تخصص های مختلف به همراه مشاورین اقتصادی نماینده مردم تربت حیدریه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی ضمن عرض خیرمقدم سخنانی پیرامون معرفی مرکز، وظایف سازمانی و ایستگاه های تحقیقاتی پرداخت.

اقنوم با بیان اینکه مرکز در منطقه تربت حیدریه نیز فعالیت های بسیار خوبی در قالب محققان معین، کارگروه های یاوران تولید و ایستگاه جلگه رخ انجام داده است، این منطقه را از نظر کشاورزی و بویژه زعفران دارای استعداد بالایی دانست.

وی افزود در مرکز توانمندی علمی و فنی لازم برای کمک به تولید منطقه وجود دارد ولی باید چهارچوب های کاری آن معین و مشخص گردد. 

مشاور اقتصادی نماینده تربت حیدریه نیز در این جلسه  اظهار داشت ظرفیت های بالقوه منطقه تربت حیدریه را در زمینه کشاورزی، معدن، دامی و پرورش کرم ابریشم بالاست ولی باید با ایجاد آگاهی و افزایش دانش در بین مردم، فعالیت های سنتی با بهره وری پایین را ارتقا داد.

 سنایی افزود: این شهرستان حدود 135 تن تولید زعفران در سال دارد که با برگزاری استارت آپ و تشکیل گروههای مختلف می توان آن را به محصولی با ارزش اقتصادی بالاتر تبدیل کرد.

وی توان مرکز تحقیقات و آموزش را در این خصوص بسیار بالا و موثر دانست و اظهار امیداورای کرد بتوان از این فرصت به نفع شهرستان تربت حیدریه استفاده نمود.

 در ادامه کلیه شرکت کنندگان دانش فنی موجود در مرکز در زمینه های صنایع تبدیلی و تکمیلی، دامی، گیاهان دارویی، زراعت، زعفران و مکانیزاسیون را تشریح نموده و راههای افزایش همکاری های مشترک را ارائه دادند. همچنین مقرر گردید رئوس فعالیت ها مشخص و برای اجرای آنها برنامه ریزی گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید