Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه بررسی وضعیت واحدهای مرغ گوشتی استان خراسان رضوی

جلسه بررسی وضعیت واحدهای مرغ گوشتی استان با حضور ریاست سازمان و اعضای جلسه در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

برگزاری جلسه بررسی وضعیت واحدهای مرغ گوشتی استان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، در این نشست آمار مقایسه ای میزان جوجه ریزی و تولید مرغ گوشتی در سال 98 و 99 ، میزان نیاز تا پایان سال جاری و ابتدای سال بعد و مشکلات موجود در خصوص تامین نهاده و راهکارهای پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت و بعد از استماع نظرات حاضرین و مطالب توسط ریاست سازمان جمعبندی شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به میزان نیاز به گوشت مرغ در استان گفت:برنامه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان تا پایان سال تهیه و برش شهرستانی مشخص و جهت اجرا ابلاغ شود.

محمد رضا اورانی اظهار داشت: به منظور مدیریت میزان نیاز بازار به مرغ گوشتی و در جهت کنترل قیمتها تناژ قطعه بندی گوشت مرغ با همکارس اداره کل دامپزشکی نظارت و کاهش یابد.

وی افزود: مقرر گردید جهت تامین نیاز استان شرکت پشتیبانی امور دام 2000 تن مرغ منجمد از استان گلستان خرید و ذخیره سازی کند.

اورانی گفت: در راستای کاهش مشکلات جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی مشکل تاخیر در حمل نهاده از بندر تا استان و اخذ پشت بار نامه مراتب طی نامه ای به وزیر، حراست کل استان ،اطلاعات سپاه و استانداری اعلام گردد. وی افزود: کاهش این زمان به 72 ساعت مدنظر قرار گیرد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مقرر گردید مدیریت امور دام طی جلسه ای با 8 زنجیره مرغ گوشتی نیاز استان به گوشت مرغ را طبق نرخ مصوب برنامه ریزی و تامین کرده و پیشنهاد صادرات مازاد تولید به ستاد تنظیم بازار استان ارائه شود.

محمد رضا اورانی گفت: پیشنهاد گردید اتحادیه مرغ گوشتی در خصوص جیره نویسی خوراک مرغ بررسی مجدد داشته و در خصوص کشت فرا سرزمینی به منظور تامین نهاده مورد نیاز واحدهای مرغداری طرح عملیاتی ارائه کند.

وی گفت: موضوع واردات نهاده مورد نیاز استان با توجه به پتانسیل 22 شرکت وارد کننده استان بررسی و تامین نهاده از طریق این شرکتها و از مرزهای شرقی کشور از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیری شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مقرر شد به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها تاکید شود که از طریق تشکلها نهاده را پس از بارگذاری تشکل ها در بازارگاه خرید کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید