Iranian Agriculture News Agency

تفاهم نامه نظارتی رصد و پایش نهاده های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی و سپاه امام رضا(ع)

کارگروه استانی رصد و پایش نهاده های اساسی کشاورزی خراسان رضوی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی، سردار نظری فرماندهی محترم سپاه امام رضا(ع)، قائم مقام، معاونین و مدیران عضو کارگروه رصدوپایش و مدیران جهادکشاورزی و فرماندهان محترم نواحی مقاومت بسیج شهرستان ها برگزار گردید.

تفاهم نامه نظارتی رصد و پایش نهاده های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی و سپاه امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: از حدود دو ماه پیش کار مشترکی را با تعاون روستائی در پایش تعاونی های تولید و روستائی آغاز نمودیم که نتایج بدست آمده جای تامل دارد. 4000نفر از اعضای تعاونی ها فوت کردند اما هنوز عضو تعاونی هستند، 7000نفر از اعضا ترک فعالیت کشاورزی کرده اند اما هنوز عضو تعاونی هستند. هفته گذشته نیز در یکی از تشکل ها رصد شد که اعضای هیئت مدیره هیچ دامی ندارند نهاده به آن تشکل وارد شده بین اعضا توزیع شده و این قبیل اعضای هیئت مدیره هم نهاده دریافت کرده اند.

اورانی افزود: وقتی تفاوت در نرخ دولتی نهاده با بازار زیاد است عملا خیلی ها را تحریک می کند که نهاده ای که به این سختی تهیه می شود به نام عضو فاقد صلاحیت دریافت و وارد بازار آزاد گردد. مسلما تعداد این قبیل فرصت طلبی ها و سواستفاده ها به نسبت آنها که سالم کار می کنند خیلی کم است اما بپذیریم که کار زشت بیشتر نمود می کند. اورانی خاطرنشان کرد: باید در حوزه نظارت بر توزیع نهاده ها باهمدلی، همکاری و انسجام از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا نهاده ای که در شرایط حداقلی تامین می شود به دست تولیدکننده واقعی برسد.

وی ادامه داد: از بسیج سپاه امام رضا درخواست کردیم به سازمان جهادکشاورزی کمک کنند تا همین مقدار کم نهاده درست توزیع شود و خروجی آن رضایتمندی، تقویت امید و نشاط به بخش کشاورزی باشد.

سردار نظری فرمانده محترم سپاه امام رضا(ع) گفت: نقطه مشترک شاخص سابقه همکاری بسیج با جهاد دفاع مقدس بوده است و به صورت مستمر  در قالب بسیج سازندگی، بسیج مهندسین کشاورزی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی ادامه یافته است. در شرایط کنونی هم وظیفه داریم با توجه به ظرفیت مردمی و انگیزه های قوی معنوی به کمک جهادکشاورزی بیاییم.

سردار یعقوبلی نظری افزود: محور کار باید خود جهادکشاورزی باشد و نقش بسیج تسهیل کنندگی است. باید ظهور و حضور خود را تقویت کنید مبادا توزیع نهاده ها از مسیر طبیعی خارج شود. مهمترین اصل این است که باید اشتغال های موجود را  تثبیت کنیم. نباید شغلی حذف شود اشتغال زمانی تثبیت می شود که بهره وری و سود برای مردم داشته باشد.

سردار نظری ادامه داد: مردم حق دارند به نهاده ای که به کاغذ داده شده نه به کشت و دام، معترض شوند. نیاز به قرارگاه های شهرستانی داریم که مرتب وضعیت را رصد کنند. انتظار داریم فرماندهان نواحی بسیج  در شهرستانها پای کار بیایند. و تفاهم نامه های شهرستانی به تبع این تفاهم نامه منعقد شود. اصرار داریم اقتضایی عمل شود اجازه بدهیم هر شهرستان به اقتضای شرایط خود برای این همکاری تصمیم بگیرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان به تشریح شیوه نامه رصد و پایش نهاده های اساسی کشاورزی پرداخت و گفت: موضوع تفاهم نامه نظارتی با سپاه امام رضا(ع) جذب مشارکت در اجرای دستورالعمل های نظارت بر توزیع نهاده ها و برقراری ارتباط با مصرف کنندگان از طریق راستی آزمایی توزیع نهاده های اساسی است تا نهاده ها در زمان واقعی، مقدار واقعی و به مصرف کننده واقعی برسد و سازمان بسیج به نمایندگی از سپاه امام رضا با سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی تفاهم نامه منعقد نموده است..

حمید جنتی به تشریح تفاهم نامه نظارتی با سپاه امام رضا و شیوه اجرای آن پرداخت و مهمترین مغایرت ها را در رصد و پایش نهاده های اساسی، تاخیر یا عدم تحویل محموله،  توزیع خارج از شبکه، نبودن نهاده در محل، گران فروشی، کیفیت پایین نهاده، احتکار، عدم صدور فاکتور، عدم اعلام موجودی نهاده برشمرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید