Iranian Agriculture News Agency

آموزش‌های مناسب به‌منظور افزایش اطلاعات کشاورزی به زنان روستایی ضروری است

کارشناس مسئول زنان روستایی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در روزجهانی زنان روستایی و عشایری با اشاره به اینکه از یک میلیون زن روستایی و عشایری استان بیش از ۸۰۸۵۸۴.نفر به صورت مستقیم در بخش کشاورزی فعالند، گفت: زنان روستایی در تولید محصولات مختلف کشاورزی و دامی کشور نقش تعیین کننده ای دارند.

آموزش‌های مناسب به‌منظور افزایش اطلاعات کشاورزی به زنان روستایی ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، وی گفت: در مناطق روستایی زنان نقشی به مراتب بیشتر از مردان در اقتصاد خانوار و فعالیتهای کشاورزی به عهده دارند و این امر خود سبب رونق اقتصادی در جامعه می شود.

یوسفلی با اشاره به اینکه زنان در بخش تولیدات کشاورزی و دامی قابلیت های خود را نشان داده اند، بیان داشت: بهره گیری از توان زنان روستایی در این زمینه کارساز است.

این مسوول ادامه داد: در راستای حمایت و تشویق زنان در بحث کارآفرینی و کارآموزی و اشتغال زودبازده نیز حمایت های از سوی ریاست جمهوری و وزارتخانه در خصوص بهره مندی از تسهیلات و فراهم کردن آموزش صورت گرفته است که از جمله آن می توان به ایجاد صندوق های خرد روستایی در سطح روستاها و دادن وام اشتغال  با سود کم نام برد.

مژگان یوسفلی گفت: در حال حاضر 82 صندوق خرد زنان روستایی در خراسان رضوی فعالیت دارند که موفق به جذب تسهیلات 400 میلیون ریالی از صندوق کارافرینی امید شدند.

کارشناس مسئول زنان روستایی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال 1398 سهمیه 100 صندوق جدید برای استان در نظر گرفته شد که طبق جدول ذیل سهمیه بندی شدو مقرر است تسهیلات 500 میلیون ریالی توسط صندوق کارافرینی امید در اختیارشان قرار داده شود.

لازم به ذکر است در سال 2008، مجمع عمومی سازمان ملل، به دنبال بحث ‌هایی که در چهارمین کنفرانس جهانی زنان در بیجینگِ چین در سال 1955 انجام گرفت و نیز به دنبال قعطنامه 62/136 سازمان ملل در دسامبر 2007، روز 15 اکتبر را به عنوان روز جهانی زنان روستایی اعلام کرد.

 روز جهانی زنان روستایی یک روز قبل از روز جهانی غذا در ۱۶ اکتبر تعیین شده است تا به این ترتیب بر جایگاه مهم زنان روستایی در تأمین غذای جمعیت کثیری از مردم کره زمین تأکید کند. طبق اعلام سازمان ملل، هدف از این روز پرداختن به «نقش و تأثیر زنان روستایی، خصوصاً زنان بومی، در بهبود وضع کشاورزی و توسعه روستایی، افزایش امنیت غذایی، و مبارزه با فقر روستاها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید