Iranian Agriculture News Agency

فروش محصولات کشاورزی در گروی توجه به زنجیره تولید و صنعت بسته‌بندی

ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت :توجه به زنجیره تولید و فرآوری محصولات کشاورزی از سیاست راهبردی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی است.

فروش محصولات کشاورزی در گروی توجه به زنجیره تولید و صنعت بسته‌بندی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، وی همچنین گفت: مهمترین مشکل فروش محصولات کشاورزی استان عدم توجه به زنجیره تولید و صنعت بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی است و باید بتوانیم با بکارگیری صنایع پیشرفته این معظل را برطرف کنیم.

ناصری مقدم همچنین افزود: استان خراسان رضوی قطب تولید گیاهان دارویی در کشور است  و بیش از ۶۰ درصد گیاهان دارویی کشور در استان خراسان رضوی تولید ولی متاسفانه به دلیل عدم بهره وری مناسب در حوزه فرآوری و بسته بندی کمترین استفاده مادی را کشاورزان می برند.

وی همچنین گفت: مدیران عامل تشکل‌ها باید موقعیت‌های بسته بندی محصولات را در شبکه تعاون روستایی فعال کرده و آنگاه ما میتوانیم بیشترین بهره‌وری اقتصادی را از تولید گیاهان دارویی در استان داشته باشیم که این امر در برخی تشکل‌ها آغاز شده است.

در ادامه مدیر تعاون روستایی استان افزود: تمامی تشکلهای تعاونی روستایی باید خرید توافقی محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به ظرفیت های محصولات کشاورزی در منطقه خود نسبت به راه اندازی زنجیره تولید و کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی  اقدام لازم معمول کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید