Iranian Agriculture News Agency

پیام رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به مناسبت "روز روستا و عشایر"

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به مناسبت روز روستا و عشایر پیامی صادر کرد.

پیام رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به مناسبت "روز روستا و عشایر"

۱۵مهرماه، "روز روستا و عشایر" فرصت مغتنمی است برای ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های صادقانه و مخلصانه مردان و زنان سخت‌کوشی که نقشی بی بدیل را در رشد و بالندگی ایران اسلامی عهده‌دار هستند. روستا بعنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی استان، در تمام شئون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان همیشه سرفرازمان اهمیت و نقش به سزایی داشته و روستائیان عزیز ما به عنوان محور اصلی استقلال اقتصادی و پشتوانه مطمئن حفظ و ارتقاء سطح امنیتی استان  در این مقطع زمانی حساس، نقشی بسیار مهم و اساسی را در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری معظم انقلاب عهده‌دار هستند.

عشایر نیز که عنوان  ارزشمند  « ذخایر انقلاب  » را از امام عظیم الشانمان به افتخار کسب نموده و لذت زندگی را در طبیعت و کوچ یافته اند، مردمانی سختکوشند که زندگی آن‌ها همواره پر از تکاپو، تلاش، زحمت و حرکت است. از این رو تلاش برای توسعه روستاها و تامین امکانات لازم برای مناطق عشایری عزیز همواره مورد توجه مسئولین استان بوده است که ایجاد و توسعه فزاینده زیرساخت ها در مناطق روستائی و عشایری  کمتر برخوردار، گواه این ادعاست.

امروزه به برکت نگاه ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت محترم، ضمن توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های روستایی، توجه ویژه‌ای به معیشت، اقتصاد و هویت بخشیدن به روستا و جایگاه روستاییان و حرکت به سوی توسعه فراگیر صورت گرفته است. امید است با اجرای برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده، بیش از پیش شاهد تحقق توسعه پایدار مناطق روستایی و ارتقای کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های روستایی و عشایری کشور باشیم.

در این روز بزرگ و از کنار مضجع شریف رضوی برای تمامی روستاییان و عشایر سرافراز در سراسر استان پهناور مان  از درگاه قادر متعال توفیق روز افزون مسالت نموده و از تمامی متولیان امر توسعه روستایی انتظار دارم تا با همتی والا و عزمی راسخ و با مدنظر قرار دادن منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارزشمند جوامع روستایی و عشایری زمینه های رونق بیشتر اقتصادی و ارتقاء شاخص‌های توسعه پایدار و آبادانی استان را فراهم نمایند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید